Scarrrr Geplaatst op 16-04-2008, 17:10 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo,

Ik heb sindskort (1,5maand ofzo) een Yamaha Eg112c gitaartje. Ik moet zeggen dat er een leuk geluid uit komt.
De versterker die er bij zat is een Yamaha GA15, opzich, komt er een redelijk geluid uit, maar toch heb ik het idee dat het inhoud op wat de gitaar eigenlijk kan.

Als ik namelijk speel met m'n Pioneer HDJ1000 koptelefoon, dan komt er echt een zeer goed geluid van de gitaar.(naar mijn mening).

Nu had ik dus het idee om een nieuwe versterker te kopen.. een Cube 30 bijvoorbeeld. Maar wat ik mij afvroeg is of deze versterker een grote stap vooruit is, of dat het zonde is van mijn geld.

Even in een notendop:

Kan ik beter investeren in een versterker, of zeggen jullie: "die gitaar is ruk, dus kan je beter een andere gitaar kopen, omdat een versterker alleen niet veel verschil gaat maken"

meld dit bericht aan een moderator

Eastwood Geplaatst op 16-04-2008, 17:35 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi,

Tja.... ik heb geen echt verstand van gitaren...
Maar waarom ga je niet met je gitaar naar de winkel en probeer daar wat versterkers uit.
Dan heb ik (denk ik) een aardige indruk van de kwaliteit / klank enzo
van je gitaar.
Ik denk dat Yamaha niet echt slechte gitaren maakt.
Dus kies ik voor de optie om e.e.a. in de winkel te testen met diverse versterkers.

S6
Lat0r,
Jaap

Ruudalberink Geplaatst op 16-04-2008, 20:57 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

tussen versterker en gitaar zit niet veel kwaliteits verschil.. het is gewoon zo'n startersset..  maar wel een vrij goede.
Je gitaar is ook ni alles, dus zou er niet meteen van uitgaan dat je gitaar geweldig klinkt op een goede versterker.
Moet je echt zelf gaan testen. Neem je gitaar en versterker mee naar een muziekzaak en leef je uit..

Scarrrr Geplaatst op 16-04-2008, 23:56 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

oke   ik weet genoeg.

Ik ga eerst maar eens goed leren spelen