Siempie666 Geplaatst op 06-04-2008, 15:04 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Mijn broertje wil graag bas leren spelen. Maar aangezien hij steeds bijna al zijn geld verkloot aan beltegoed e.d. heeft hij niet zo'n groot budget. Ik hoop wel dat hij wil sparen tot ongeveer 250 euro. Hij gaat niet optreden of zo, dus de versterker hoeft niet krachtig te zijn. Welke set raden jullie aan?

meld dit bericht aan een moderator

explorer32 Geplaatst op 06-04-2008, 17:03 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

dacht even dat je een hond zocht  

Koop toch een Fender Stratocaster!!! 
Ruudalberink Geplaatst op 06-04-2008, 21:02 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

voor 250 euro kun je niet wat fatsoenlijks kopen.. ik ga hier geen stagg oid aanraden, want dat is t enige wat je kunt kopen voor 250 euro.
Bassen is vaak iets duurder in de beginnerssets als elektrische gitaren..

Siempie666 Geplaatst op 06-04-2008, 21:04 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

OK..

Dit zijn bekende merken. Zijn die wat beter dan een Stagg?
http://www.thomann.de/nl/ibanez_gsr1...z_gsr190jubk_jumpstart_basspaket.htm
http://www.thomann.de/nl/fender_squier_affinity_p_bass_set_mb.htm

Ruudalberink Geplaatst op 09-04-2008, 20:22 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

ja, al wel beter idd..
mss verstandig om even door te sparen (ik weet t, moeilijk)  en dan voor n yamaha oid gaan, en versterker er los bij..
Deze gitaren in die sets zijn nog wel ok, maar de versterkers laten vaak te wensen over.. gaan ook totaal niet hard (zoals bij gewone gitaarversterkers)  

als je toch een keus wilt maken tussen deze 2, zou ik voor de ibanez gaan..

Siempie666 Geplaatst op 09-04-2008, 20:40 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

En hoe zit het met P-bassen en J-bassen? Dat is precision en jazz? Maar wat is het verschil daarin dan? M'n broertje wil een P, maar maakt dat echt uit?
Doorsparen is voor hem nogal lastig, omdat-ie ook pas 14 is en dus nergens echt kan werken. Misschien kan hij in de zomervakantie bollen pellen of zo.

Blend Geplaatst op 12-04-2008, 14:08 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

de bassjes van Stagg zijn zeker niet verkeerd hoor! Oke, gitaren kunnen ze niet maken, maar die basgitaren zijn zeker wel oké. In ieder geval de moeite waard om het te proberen.
Kijk anders es naar het merk Bach (lees er maar wat over op basgitaarforum.nl), dat zijn ook hele fijne basjes!

Jasperr Geplaatst op 19-04-2008, 14:03 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik zou kijken naar een tweedehands-setje voor het geld, je kan best een leuk Yamaha, Squier, Cort of Ibanez setje kopen. Stagg zou ik ver vandaan blijven, het is erg exemplarisch of je een goede (bas)gitaar treft.

grobschnitt Geplaatst op 29-04-2008, 19:25 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik liep vandaag by een van de filialen van feedbackmusic tegen een tweedehands Samick aan voor 250 euro. Dus bel eens een keertje zoe ik zeggen. Een basversterkertje begint om en naby de 100 euro dacht ik.

Thomas-z Geplaatst op 30-04-2008, 14:58 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Basses van Stagg zijn wel goed hoor zkr de versterker

JaJa 
basser Geplaatst op 21-04-2010, 23:34 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

precision heeft een bredere en langere hals, waardoor de fretten meer uit elkaar staan, jazz heeft een kleinere hals, met de fretten dichter bij elkaar. als hij begint is het met een jazz makkelijker, maar daarna word het fijner met een precision.

een jazz bas twee elementen, en een precision maar een element, wat ervoor zorgd dat je met de jazz bas veel meer kunt kloten met het geluid.

mijn voorkeur gaat uit naar precision, ook omdat je daar veel prettiger mee kan slappen, maar ik denk dat het voor hem handiger is om een jazz bas te gebruiken, omdat hij waarschijnlijk nog niet echt grote handen heeft

Skater1593 Geplaatst op 22-04-2010, 08:10 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Je hebt ook die Ibanez Bass jump Start, die is volgens mij van rond de 250 euro.
De versterker die er bij zit is natuurlijk heel erg slecht, maar dat is bij bijna alle starterskits. De Bass die er bij zit is redelijk goed en de rest zoals de draagband vallen ook wel mee. Maar ik zou wel meteen een nieuwe kabel er bij kopen, want ik had binnen een paar weken al een kabel breuk.

For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass!