|
Blend
|
Geplaatst op 29-03-2008, 16:43 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Alweer een paar maandjes terug heb ik de Zoom G2 gekocht bij Feedback. Wat een geweldig ding zeg! Ik speel vaak met een koptelefoon op over de Zoom. Dat ding klinkt echt lekker. Het duurde wel even voordat ik echt een goeie soud eruit haalde, maar het is nu zeker de moeite waard. Voorbeeldje: de voorgeprogrammeerde settings vind ik niet de moeite waard, vaak te onrustig, of te hard ingesteld. Neem bijvoorbeeld de Roland Jazz Chorus modulatie, alles clean, en alle effecten en dergelijke uit klinkt het al geweldig. Al stel je bij de Extra EQ nu 'cab' in: wat een geluid zeg! heerlijk gewoon! nu nog 'n goeie versterker ervoor en ik ben voorlopig klaar.
Zo, dit moest ik gewoon even kwijt.. Hoe denken jullie trouwens over de Zoom modulaties?
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Willemdaguide
|
Geplaatst op 16-04-2008, 12:16 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik ben er inmiddels achter welke effecten ik echt gebruik en dat blijken er niet zo vreselijk veel te zijn. aan een delay/chorus&phaser heb ik genoeg. Vandaar dat ik voor die paar effecten gewoon goeie units wil die mij qua klank aanstaan. (dedicated effects) hiervoor heb ik vele pedalen getest en heb ik uiteindelijk gevonden wat ik nodig heb en voor mij het beste klinkt.
bij een multi heb je vreselijk veel en is enorm veelzijdig maar zijn de effecten die daarin zitten ook de effecten zoals die voor jou moeten zijn?
Laat ik voorop stellen dat een multi een prima manier is om te ontdekken wat er zoal allemaal is en te filteren wat je echt gebruikt, een soort eerste stap dus.
Buiten dat gaat mijn gitaarsignaal zo'n unit in, conversie naar digitaal, bewerking van het signaal en wordt het weer omgezet van digitaal naar analoog. AD/DA conversie dus. ik heb nog geen unit gehad waarbij mijn signaal niet werd aangetast (op een negatieve manier dan)
Tevens moet ik vreselijk veel parameters door om eea af te stellen en ik hou van gitaar spelen, niet van progammeren!
Ach weet je, het is allemaal zo persoonlijk (en dat maakt het ook allemaal weer leuk)
|
|
|
|
http://theguides.hyves.nl/ Guides to the spirit of Rock! |
|
|
explorer32
|
Geplaatst op 16-04-2008, 12:34 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 16-04-2008, 12:16 Willemdaguide schreef:
Ik ben er inmiddels achter welke effecten ik echt gebruik en dat blijken er niet zo vreselijk veel te zijn. aan een delay/chorus&phaser heb ik genoeg. Vandaar dat ik voor die paar effecten gewoon goeie units wil die mij qua klank aanstaan. (dedicated effects) hiervoor heb ik vele pedalen getest en heb ik uiteindelijk gevonden wat ik nodig heb en voor mij het beste klinkt.
bij een multi heb je vreselijk veel en is enorm veelzijdig maar zijn de effecten die daarin zitten ook de effecten zoals die voor jou moeten zijn?
Laat ik voorop stellen dat een multi een prima manier is om te ontdekken wat er zoal allemaal is en te filteren wat je echt gebruikt, een soort eerste stap dus.
Buiten dat gaat mijn gitaarsignaal zo'n unit in, conversie naar digitaal, bewerking van het signaal en wordt het weer omgezet van digitaal naar analoog. AD/DA conversie dus. ik heb nog geen unit gehad waarbij mijn signaal niet werd aangetast (op een negatieve manier dan)
Tevens moet ik vreselijk veel parameters door om eea af te stellen en ik hou van gitaar spelen, niet van progammeren!
Ach weet je, het is allemaal zo persoonlijk (en dat maakt het ook allemaal weer leuk)
|
je verhaal klopt natuurlijk helemaal maar als je op een podium staat met een multi effect zal niemand in het publiek waarschijnlijk het verschil horen tussen een goede multi of een paar pedalen denk ik. (op de muzikanten in het publiek na natuurlijk )
het is een persoonlijke zaak, dat is smaak altijd (en budget ook). ik gebruik die zoom ook eigenlijk alleen als overdrive pedaal en tuner dus zou eigenlijk beter uit de voeten kunnen met twee losse pedaaltjes. voordeel van een multipedaal is dat je meerdere overdrives kunt programmeren zodat je in het nummer steeds een andere overdrive kunt gebruiken. (slag solo etc.)
neemt niet weg dat ik die nieuwe gt10 wel erg leuk vind maar misschien zijn 1 of twee pedalen wel beter, who knows. houdt het ooit wel eens op met dat gassen vraag ik me af, zucht.
|
|
|
|
Koop toch een Fender Stratocaster!!! |
|
|
Willemdaguide
|
Geplaatst op 16-04-2008, 14:02 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
tja...GAS ... daar zullen we wel nooit helemaal vanaf komen!
indirect denk ik overigens wel dat het publiek het hoort/ziet Wanneer ik helemaal zelf helemaal trip op mijn sound speel ik beter en ga ik meer uit mijn dakje, komt de show en het spel dus wel ten goede!
ik heb ook best een tijd met een GT-3 gespeeld en heb wel het idee dat ik minder door de mix kwam dan nu. Wat ik feitelijk heb gedaan is vanuit die GT-3 gevonden wat ik echt gebruik en daar de beste pedalen voor mij bij gezocht.
Verschillende geluiden ( en ook vooral volumes ) programeren klinkt handig en leuk maar mijn ervaring is dat je continu zit te kloten en af te stellen omdat het bij iedere zaal weer anders is.....
btw, GT-10 lijkt zeker ook vet! Maar twee pedalen komt je tone zeker tengoede tov een Boss of Zoom multi
Dit bericht is gewijzigd op 16-04 14:02.
|
|
|
|
http://theguides.hyves.nl/ Guides to the spirit of Rock! |
|