theblackestgrey Geplaatst op 11-03-2008, 16:05 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hey

Ik heb een good old ibanez rg370b waar ik laatst een emg81 (brug)element in heb geplaatst. Dit is blijkbaar niet helemaal goed gegaan aangezien de emg het enige element is die nog uitversterkt en de tone knop ook niet werkt.

Even wat specificaties:
ik heb officieel 3 elementen (5 standen dus) maar het middelste element heb ik er ooit eens uitgehaald en er tot op heden niet meer in gezet   (het vreemde is dus dat als ik hem op het middelste element schakel, hij gewoon de emg uitversterkt )
De potmeters van het volume en de tone zijn 25K die bij de emg zaten.

Wie heeft enig idee hoe een actief en passief element gecombineerd kan worden?

Het lastige voor mij is dat de emg via de input en 9V batterij moet lopen, maar het passieve element niets met een batterij te maken heeft. Verder zijn er nog tegenstrijdige dingen zoals de potmeters; het emg element zit nou op de juiste potmeters aangesloten maar kan het passieve element hier ook op aan? Of de aarde van de volume naar de brug; bij actieve elementen schijnt dit niet nodig te zijn, maar bij passieve juist wel om ruis ed te voorkomen.

Nou ik het eenmaal aangesloten heb begin ik mij af te vragen of het überhaupt mogelijk is om actief en passief te combineren

Heeft iemand van jullie een idee of iets soortgelijks meegemaakt?

Dank

Dit bericht is gewijzigd op 11-03 16:07.

meld dit bericht aan een moderator