Linesixdude Geplaatst op 17-02-2008, 11:42 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

yowkes,

Even een paar misschien simpele problemen aan het licht brengen:

1
Iets voor de driver professors :p

Mijn asio off-line instelling vindt geen wdm driver op mijn computer.
(zit deze niet in een geluiskaart verwerkt?????????)
Als ik dit open op een Xp computer me ook cubase op krijg ik de software
c-media real panel... (hier zit GEEEN extra soundcard op).

2
Vroeger kon ik opnemen via cubase en niet via audacity (geen output bij beluisteren)
en nu kan ik niet via cubase opnemen (input en output en opeens wel met audacity??
Heeft iemand een verklaring?

3
Eporteren met flack zou geen klankverandering mogen gevn maar heb je daar eigenlijk een soort van "lame zoals bij mp3 "voor nodig? want het lukt niet bij audacity. Bij cubase vind ik geen flack export.

Hopelijk kan er iemand responsen!!!

LSD

[

Dit bericht is gewijzigd op 23-02 09:21.

meld dit bericht aan een moderator

Mckaamos Geplaatst op 24-02-2008, 21:32 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 17-02-2008, 11:42 Linesixdude schreef:
yowkes,

Even een paar misschien simpele problemen aan het licht brengen:

1
Iets voor de driver professors :p

Mijn asio off-line instelling vindt geen wdm driver op mijn computer.
(zit deze niet in een geluiskaart verwerkt?????????)
Als ik dit open op een Xp computer me ook cubase op krijg ik de software
c-media real panel... (hier zit GEEEN extra soundcard op).

WDM staat voor Windows Driver Model. Dat houd in dat de software die je geluidskaart aanstuurt een certificaat van Microsoft heeft dat het voldoet aan de eissen.
Kwestie van even op de site van de fabrikant kijken of die een WDM driver levert. Zo niet, dan raad ik je aan om een andere soundkaart te kopen die wel WDM drivers heeft.
C-Media is sowieso bagger... net als Avance Logic/Realtek en SoundMAX. Prop er een M-Audio, Auzentech of Turtlebeach kaart in ofzo, stukken beter.

2
Vroeger kon ik opnemen via cubase en niet via audacity (geen output bij beluisteren)
en nu kan ik niet via cubase opnemen (input en output en opeens wel met audacity??
Heeft iemand een verklaring?

Kwestie van je geluidsinstellingen in Windows gok ik. Ik raad je aan om even het speakericoontje te dubbelklikken en de Recording Settings te bekijken.

3
Eporteren met flack zou geen klankverandering mogen gevn maar heb je daar eigenlijk een soort van "lame zoals bij mp3 "voor nodig? want het lukt niet bij audacity. Bij cubase vind ik geen flack export.

FLAC wordt standaard niet ondersteund in Windows. Hier voor moet je een codec downloaden en hopen dat die dan in andere programma's geaccepteerd wordt.
Eigenlijk net als met de LAME-MP3 encoder en OGG Vorbis.

Hopelijk kan er iemand responsen!!!

Bij dezen dan.

LSD

[

Dit bericht is gewijzigd op 23-02 09:21.

McKaamos

meld dit bericht aan een moderator

http://verkopers.marktplaats.nl/5907224