|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Corne
|
Geplaatst op 11-06-2008, 10:23 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoi,
de tip die ik kreeg van mijn gitaarleraar was de wijsvinger (waarmee je de barre pakt) nagenoeg op de fret te leggen. Hij gaf me de tip de wijsvinger ietsies gedraaid er net naast te houden en hem er dan als het ware overheen te rollen.Je denkt dan dat je de snaren juist zult dempen, maar dat is dus niet zo (ten minste, als je je wijsvinger er te veel overheen laat rollen dan weer wel...). Probeer het maar, wellicht helpt het je. Succes!
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
---------------------------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
the-edge60
|
Geplaatst op 12-06-2008, 15:09 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik heb veel moeite om de gebroken barree akoorden in i feel fine van the beatles te spelen. Op de 10e fret speel je dan een aantal noten van het barree akoord. En dan til je je ringvinger op zodat je wijsvinger baree ligt over de hele 10e fret. Dat kost enorm veel kracht en zo kan ik het nummer maar 2 keer achter elkaar spele n en m moet ik dan even iets anders spelen zodat mn hand weer een beetje kan ontspannen. Maar toch met heel veel oefenen ben ik al een aardig endje. In het begin dacht ik dat ik het nooit voor elkaar zou krijgen, alle snaren rammelde of klonken gedempt. Dus veel oefenen dan lukt het op een gegeven moment echt wel!
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|