guitarkid Geplaatst op 01-02-2008, 19:53
gebruiker
Verstuur privé bericht

Heeft iemand nog goede tips voor Barré akoorden? Ik heb er namelijk nog de nodige problemen mee ; de snaren klinken niet goed, of helemaal niet! Is er een bepaalde greep ofso om het te spelen? Zelfs hele simpele Barré akoorden lukken soms niet!  

meld dit bericht aan een moderator

Ruudalberink Geplaatst op 02-02-2008, 12:07
administrator
Verstuur privé bericht

blijven oefenen..da's met alles in de gitaarwereld zo..
gewoon doorgaan.. probeer niet teveel kracht te zetten, maar de goede techniek te vinden.. gewoon oefenen...

Blend Geplaatst op 02-04-2008, 20:34
gebruiker
Verstuur privé bericht

oefenen, oefenen, oefenen......

Debbie Geplaatst op 02-04-2008, 21:06
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik stem in met de rest :P blijven oefenen
uiteindelijk lukt het wel
als je een barré neerlegt en hij klinkt niet goed, sla dan eens alle snaren apart aan en probeer te vinden welke snaren kraken  en daar dan iets steviger pakken of je vinger iets verleggen  

'Guitar is the easiest instrument to play poorly and the most difficult instrument to play well'  
rogerpaolo Geplaatst op 05-05-2008, 15:11
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik speel al erg lang gitaar en ik vind het nog steeds moeilijk om een heel nummer met alleen barre akkoorden uit te spelen. Ik krijg na een tijdje onwijze kramp in mijn onderarm. Ik train mijn linkerhand regelmatig met zon knijpveer ding, maar wie weet is er iemand hier die nog een tip heeft om minder kracht te hoeven gebruiken.

jjoosstt Geplaatst op 17-05-2008, 09:40
gebruiker
Verstuur privé bericht

de truuk is :
zet eerst de andere vingers van het akkoord neer, en dan pas de barré, en probeer te drukken dáár waar t nodig is (dus niet achter je andere vingers). zet je 1e vinger ook niet te plat, maar juist iets op de zijkant (die is harder en rechter).
succes!

Doodledude Geplaatst op 08-06-2008, 12:39
gebruiker
Verstuur privé bericht

Zo hee :P
Boeddhistische wijsheid :P

Corne Geplaatst op 11-06-2008, 10:23
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi,

de tip die ik kreeg van mijn gitaarleraar was de wijsvinger (waarmee je de barre pakt) nagenoeg op de fret te leggen. Hij gaf me de tip de wijsvinger ietsies gedraaid er net naast te houden en hem er dan als het ware overheen te rollen.Je denkt dan dat je de snaren juist zult dempen, maar dat is dus niet zo (ten minste, als je je wijsvinger er te veel overheen laat rollen dan weer wel...). Probeer het maar, wellicht helpt het je. Succes!

---------------------------------------------------------------------------------------------------- 
the-edge60 Geplaatst op 12-06-2008, 15:09
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb veel moeite om de gebroken barree akoorden in i feel fine van the beatles te spelen. Op de 10e fret speel je dan een aantal noten van het barree akoord. En dan til je je ringvinger op zodat  je wijsvinger baree ligt over de hele 10e fret. Dat kost enorm veel kracht en zo kan ik het nummer maar 2 keer achter elkaar spele n en m moet ik dan even iets anders spelen zodat mn hand weer een beetje kan ontspannen. Maar toch met heel veel oefenen ben ik al een aardig endje. In het begin dacht ik dat ik het nooit voor elkaar zou krijgen, alle snaren rammelde of klonken gedempt. Dus veel oefenen dan lukt het op een gegeven moment echt wel!

Siempie666 Geplaatst op 12-06-2008, 16:37
global moderator+
Verstuur privé bericht

Maar je moet niet doorspelen als het allemaal pijn begint te doen, want het schijnt dat je er dan later heel veel last van zult hebben.

G-zeven Geplaatst op 11-07-2008, 06:39
gebruiker
Verstuur privé bericht

Misschien heb je erg kleine handjes ? Heb je al gedacht aan een kindergitaar ?
Is echt veel gemakkelijker.

arnout Geplaatst op 06-12-2008, 17:09
gebruiker
Verstuur privé bericht

yu

als je een barré akkoord speelt moet je dat meer met de zijkant van je vinger doen die is rechter en ook harder
zeker niet met je middenvinger spelen

en dan gewoon oefenen

Ruudalberink Geplaatst op 06-12-2008, 19:42
administrator
Verstuur privé bericht

Arnout! Haal niet van die ouwe topics op!!!!!