|
Xin
|
Geplaatst op 21-01-2008, 17:20 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo,
ik ben helemaal nieuw op het gebied met gitaren, versterkers en diverse. Ik kan zelf eigenlijk nog niet echt een melodietje of ander spelen, ik kan wel een aantal dingen spelen op een snaar. Ik blijf het altijd erg leuk vinden om op m'n gitaar te spelen, al bak ik d'r gene hout van.  Nu wil ik graag een versterker met distortion die toch van redelijk goeie kwaliteit is en niet al te duur, dus het liefst geen versterkers die rond de 500 euro zijn. Op Conrad.nl kon ik er een aantal vinden van rond de €50.-, maar ik weet totaal niet of dat een goede keus zou zijn. Dus welke versterker met distortion die niet al te duur is raden jullie mij aan?
Deze versterker leek me wel wat...
// Xin
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xin
|
Geplaatst op 22-01-2008, 19:26 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik zal wel weer een paar stomme vragen stellen, maar heb er weinig verstand van en ik wil er toch echt voor gaan.  Hoeveel distortionsounds heeft deze verserker? (Hiermee bedoel ik dat je op de versterker de distortion van Rock of van bijvoorbeeld Metal kan kiezen.) En wat houden de effecten precies in die zo'n versterker bevat? (Zal wel een stomme vraag zijn :P, maar wil het toch weten)
|
|
|
|
|
|
|
Ruudalberink
|
Geplaatst op 22-01-2008, 20:40 |
Reageer
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
marschall doet niet aan zoals jij het noemt 'standen'... bij marschall is het het cleane geluid, of de distortion (overdrive), dus eigenlijk wel 2 standen, maar dat is niet wat je bedoeld denk ik.
Deze distortion kun je in 'ruigheid' wel ruiger en minder ruig zetten. (even voor de goede orde: distortion is dus het metalgeluid)
Op de mg-15 zitten helaas geen effecten, wel de distortion, Voor effecten dan moet je de mg-30 dfx hebben.. die kost 200.
Met effecten wordt bedoeld bijvoorbeeld echo. Op een marschall mg-30 dfx zitten 4 soorten effecten, waaronder chorus. Je zou eigenlijk naar een winkel moeten gaan, om deze te beluisteren.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|