Xin Geplaatst op 21-01-2008, 17:20 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo,

ik ben helemaal nieuw op het gebied met gitaren, versterkers en diverse. Ik kan zelf eigenlijk nog niet echt een melodietje of ander spelen, ik kan wel een aantal dingen spelen op een snaar. Ik blijf het altijd erg leuk vinden om op m'n gitaar te spelen, al bak ik d'r gene hout van.
Nu wil ik graag een versterker met distortion die toch van redelijk goeie kwaliteit is en niet al te duur, dus het liefst geen versterkers die rond de 500 euro zijn.
Op Conrad.nl kon ik er een aantal vinden van rond de €50.-, maar ik weet totaal niet of dat een goede keus zou zijn.
Dus welke versterker met distortion die niet al te duur is raden jullie mij aan?

Deze versterker leek me wel wat...

// Xin

meld dit bericht aan een moderator

Eastwood Geplaatst op 21-01-2008, 18:17 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ha xin

Welkom in het gitaar gebeuren  

De GW 25 met overdrive enz. voor 49,95 euri's is voor jouw (denk ik) wel een goede keuze.
En als je straks verder bent in je speel techniek enz, kun je later altijd nog zien wat je dan kan / wil kopen.

Succes en vooral veel plezier met het maken van (gitaar) muziek

Groeten,
Jaap

Ruudalberink Geplaatst op 21-01-2008, 20:29 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

dan zou ik 100 euro uitgeven, heb je een mg-15.. heb je al een marschall.. conrad is echt rommel.. een mg-15 is al een aardige versterker..

Xin Geplaatst op 21-01-2008, 20:52 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Bedankt voor jullie reacties
Zou je me dan een voorbeeld willen geven van zo'n versterker (+ distortion) van rond de 100 euro, want dat vind ik ook nog wel kunnen.

Ruudalberink Geplaatst op 21-01-2008, 22:06 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

marschall mg-15..

als je distortion wilt hebben, moet je bij marschall zijn. Dit is de kleinste versterker van marschall, op de miniatuurprut na. Geen effecten, maar wel een heerlijke overdrive erop. Clean presteert hij ook heel aardig..

Adviesprijs: 100 euro.  http://www.thomann.de en vele andere..

Xin Geplaatst op 22-01-2008, 19:26 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik zal wel weer een paar stomme vragen stellen, maar heb er weinig verstand van en ik wil er toch echt voor gaan.
Hoeveel distortionsounds heeft deze verserker? (Hiermee bedoel ik dat je op de versterker de distortion van Rock of van bijvoorbeeld Metal kan kiezen.)
En wat houden de effecten precies in die zo'n versterker bevat? (Zal wel een stomme vraag zijn :P, maar wil het toch weten)

Ruudalberink Geplaatst op 22-01-2008, 20:40 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

marschall doet niet aan zoals jij het noemt 'standen'...
bij marschall is het het cleane geluid, of de distortion (overdrive), dus eigenlijk wel 2 standen, maar dat is niet wat je bedoeld denk ik.

Deze distortion kun je in 'ruigheid' wel ruiger en minder ruig zetten. (even voor de goede orde: distortion is dus het metalgeluid)

Op de mg-15 zitten helaas geen effecten, wel de distortion, Voor effecten dan moet je de mg-30 dfx hebben.. die kost 200.

Met effecten wordt bedoeld bijvoorbeeld echo. Op een marschall mg-30 dfx  zitten 4 soorten effecten, waaronder chorus. Je zou eigenlijk naar een winkel moeten gaan, om deze te beluisteren.

Xin Geplaatst op 22-01-2008, 21:38 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Zoals ik hoor lijkt me de Marshall mg-15 een apparaat waar ik heel erg blij mee zou zijn... Ik zal nog even kijken waar ik hem kan krijgen, want op die link die je me gaf stonden er een aantal, dus weet niet welke..
In iedergeval heel erg bedankt voor de hulp!

BTW: Is dit de Marshall mg-15?

Dit bericht is gewijzigd op 22-01 21:45.

Ruudalberink Geplaatst op 23-01-2008, 11:19 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

je link werkt niet..maar heb ff conrad gecheckt en ze hebben idd een marschall mg-15 tekoop voor 111 euro.

bij http://www.thomann.de kost hij maar 100 voor dezelfde verzendkosten.

Xin Geplaatst op 27-01-2008, 14:16 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik denk dat ik voor de Marshal Mg-15 gaat, die spreekt me toch erg aan.
Dus heel erg bedankt voor jullie hulp.

// Xin

Ruudalberink Geplaatst op 27-01-2008, 14:17 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

ja is ook goeie keus..maar niet bestellen bij conrad he

grobschnitt Geplaatst op 25-04-2008, 18:28 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Zoek eens op internet naar een Roland Cube. Dit is een kleine krachtpatser met heel veel mogelykheden. Ze worden ook regelmatig tweedehands aangeboden.

Ruudalberink Geplaatst op 25-04-2008, 20:19 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

dit topic was van 21 januari.. lol