olaf Geplaatst op 22-12-2007, 08:32 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb een Ibanez TS 9 Tubescreamer in combinatie met een Guyatone versterker
Het geluid van de TS 9 wil ik wat voller laten klinken
Kan dat in combinatie met een chorus heeft iemand daar ervaring mee of is er een betere oplossing.
Ik speel blues

groet olaf

meld dit bericht aan een moderator

ash82 Geplaatst op 27-12-2007, 15:48 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Voor een ruimtelijk effect kan je inderdaad chorus gebruiken. Deze kan je voor of achter de ts9 zetten afhankelijk van je smaak. Wat beter kan helpen is een delay. Hierdoor (mits goed ingesteld) kan het geluid wat groter klinken. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Nigel Geplaatst op 02-05-2009, 23:45 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

je moet hem wel door een TUBE amp laten lopen he, vandaar de naam TUBESCREAMER, dan heb je een vol warm geluid,

Mesjoggah Geplaatst op 03-05-2009, 06:59 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 02-05-2009, 23:45 Nigel schreef:
je moet hem wel door een TUBE amp laten lopen he, vandaar de naam TUBESCREAMER, dan heb je een vol warm geluid,

is er ook een solid-state screamer?

Zoals al geschreven werd kun je delay of chorus toevoegen om je geluid voller te maken, ben zelf geen fan van de ts-9, ik vind 'm te schel klinken.

vinkske Geplaatst op 03-05-2009, 13:53 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb zelf ook een chorus en een delay (in verschillende effectlussen) op mijn versterker voor het geluid voller en vetter te laten klinken. Wat elkaar ook goed versterkt is de reverb op de versterker in combinatie met de chorus. Heb zelf de DD3 die werkt perfect.

Mijn tubescreamer gebruik ik ook al heel lang niet meer, vind hem ook te agressief en schel, dat haal ik liever uit mijn versterker!

Overigens kunnen dezelfde effecten een heel ander geluid geven als je ze in de effectsloop zet, of als je ze tussen de gitaar en de versterker zet! Expirimenteer daar maar es ff wat mee!

Maar nogmaals: een solo met delay klinkt 2x zo goed dan een "kale" solo!

For those about to rock.... We salute you! 
Tonestack Geplaatst op 08-10-2010, 11:16 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Je zou een AMZ mod kunnen toevoegen,

Dit is een aanpassing op de high pass filter zodat dat er meer laag wordt door gelaten.De originele ts is wat scheller omdat er behoorlijk wat bas wordt weg gefilterd.

Maar vooralsnog is een TubeScreamer een effect voor een fulltube buizen versterker bedoeld..

Dit bericht is gewijzigd op 01-12 12:14.

www.tonestack.nl - Custom Hardwired Pedalen