Secret Geplaatst op 11-12-2011, 12:44 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo mensen.

Ik heb gezien dat er hier heel veel topics over zijn.
Maar toch maak ik er eventjes 1 aan.
Ik heb een vriendin die heel graag gitaar wilt leren spelen maar 0,0 ervaring heeft.
Ik zou haar graag een beginners gitaar willen geven maar ook ik heb 0,0 ervaring.
Mijn vraag is ook zijn deze gitaar spellen met dezelfde soort snaren enz enz?

GItaarspellen uit deze clips vind ze geweldig:
Carina Round:
http://www.youtube.com/watch?v=c7SZ7XmyUcc
Kina Grannis:
http://www.youtube.com/watch?v=h2hatSv8FS8
Damien Rice:
http://www.youtube.com/watch?v=WKdQk-ejeWg
.
Ze weet tenslotte nog niet of ze hier echt helemaal voor wilt gaan en ik wil vooral
Dat ze eens de feeling krijgt of ze dit wel echt wilt, ik heb geen 300 euro voor een gitaar.
Maar ik wil wel het beste voor een aardige prijs lol.

Hoop dat iemand mij hierover opheldering kan geven,
Alvast bedankt!

Dit bericht is gewijzigd op 25-12 11:44.

meld dit bericht aan een moderator

Secret Geplaatst op 11-12-2011, 12:45 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Oh en sorry dat ik hem dubbel heb gezet!
Er ging hier iets mis.  

guinevere Geplaatst op 16-12-2011, 19:25 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Als je totaal geen ervaring hebt en niet weet of gitaarspelen je wel ligt dan doe je er naar mijn mening het verstandigst aan om een leuke nylonsnarige studiegitaar te kopen. Vrijwel elke muziekhandel heeft deze gitaren wel in het assortiment en voor onder de honderd euro heb je een redelijke tot goede studiegitaar. De Valencia-gitaren schijnen bijvoorbeeld best goed te zijn. Maar ook de Aldi of Lidl heeft wel eens een leuke set, een klassieke gitaar met allerlei accessoires, in de aanbieding. Toevallig zagen wij vanmorgen nog zo'n set bij de Aldi staan voor, als ik het goed heb vijftig euro. Ik heb geen ervaring met deze gitaren, maar volgens mij worden deze gitarensets goed verkocht.
Mocht het gitaarspelen je niet liggen dan heeft het je geen vermogen gekost en kun je hem altijd weer op marktplaats zetten.
Mocht het gitaarspelen je wel liggen dan kun je later altijd een betere gitaar aanschaffen.
Veel succes!

Groetjes van Guinevere

vederlicht Geplaatst op 21-12-2011, 21:54 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

beste Secret,
Wat bedoel je precies met "gitaarspellen"?
Beneden de €100 euro is eigelijk geen kwalitatief goede gitaar te krijgen. Een gitaar van b.v. de Lidl wordt met grote partijen gefabriceerd en zijn slecht afgesteld. De hals is vaak niet recht of staat niet goed op de klankkast. Vaak liggen de snaren veel te hoog boven de frets (de aktie). Het materiaal is niet veel beter dan triplex.
Gevolg is slechte bespeelbaarheid, zere vingers en niet op toon te houden. Niet erg bevordelijk voor de motivatie. Een oplossing is een goede gebruikte gitaar kopen of wachten met kopen en dus doorsparen. Om te starten met gitaarspelen is een klassiek model (nylon snaren ) aan te bevelen. De hals is wat breder i.v.m. een staalsnarige gitaar. Zeker in het begin gaan de vingertoppen erg gevoelig worden. Met nylon snaren is dat beter vol te houden dan met stalen snaren. Hoe dan ook moet er eeltvorming op de toppen ontstaan om met minder moeite en zuiverder te spelen.
veel succes!
Vederlicht

Farida D67, Hopf Tarantella, Salvador Cortez CF-120, Eko 12 snaren 
relaxex Geplaatst op 29-12-2011, 14:59 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik ken verschillende mensen met een aldi gitaar (akoestisch en elektrisch), en dat zijn gewoon goede gitaren om op te beginnen. geen topkwaliteit maar voor die prijs zijn het goede oefengitaren.

tjeerdos Geplaatst op 30-12-2011, 08:34 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Nou vederlicht, ik denk dat hij gitaarspelen bedoelt. Waarschijnlijk een typfoutje. Maar wat bedoel jij met i.v.m. ?

Dit is waar ik me mateloos aan irriteer op alle forums; wijsneuzen die zelf de taal nog niet beheersen.....

vederlicht Geplaatst op 30-12-2011, 21:50 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Tjeerdos,
Hopende dat je de irritaties inmiddels hebt verwerkt even het volgende: Ik begreep oprecht niet wat er bedoelt werd met het woord "spellen" mede doordat even eerder in de post het woord "spelen" werd gebruikt. Uit de toon van mijn bericht zou je kunnen afleiden dat mijn vraag niet synisch/sarcastisch of boosaardig bedoelt was. Wat dat laatste betreft: in jouw reaktie klinkt dat wel door. Nogal generaliserend om door èèn afkorting die jij niet kent in je grote wijsheid mij te beoordelen als iemand die het Nederlands niet beheerst.
Met i.v.m. bedoelde ik "in vergelijking met". De afkorting wordt regelmatig gebruikt. En zelfs al zou dat niet zo zijn dan snap ik dat je frequent irritaties opdoet omdat je de zaken zo opblaast. Moet je niet doen joh.....!
Vederlicht
P.S. mocht ik in dit bericht toch een taal- of schrijffoutje heb gemaakt dan hoop ik dat je de irritaties in de hand weet te houden)

Farida D67, Hopf Tarantella, Salvador Cortez CF-120, Eko 12 snaren