|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cornelis51
|
Geplaatst op 14-12-2011, 16:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 20-11-2011, 12:50 Sandra schreef:
Ik heb hier voor mijn neus een nummer van Adele met daarin het A/G# accoord. Bij de accoordenlijst staat dat die gespeeld wordt met het schema 4-X-2-2-2-0 Maar hoe doe ik dat in hemelsnaam?! Mijn pink is geen 10 cm lang, dus die komt nooit bij de vierde fret van de lage E snaar.... Iemand tips?
Dit bericht is gewijzigd op 20-11 12:50.
|
A/Gis wil zeggen: een A-akkoord gespeeld met een Gis als basnoot. Over het algemeen speel je deze zgn. slash-akkoorden met een "losse" basnoot gevolgd door het eigenlijke akkoord. Het moet dus mogelijk zijn om met je pink de Gis te pakken en vervolgens snel met je het topje van je wijsvinger de snaren 2, 3 en 4 tegelijk in te drukken.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Sandra
|
Geplaatst op 14-12-2011, 17:03 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 14-12-2011, 16:15 Cornelis51 schreef:
[...]
A/Gis wil zeggen: een A-akkoord gespeeld met een Gis als basnoot. Over het algemeen speel je deze zgn. slash-akkoorden met een "losse" basnoot gevolgd door het eigenlijke akkoord. Het moet dus mogelijk zijn om met je pink de Gis te pakken en vervolgens snel met je het topje van je wijsvinger de snaren 2, 3 en 4 tegelijk in te drukken.
|
Hmmm, dat vereist wat handigheid denk ik. En eigenlijk wel jammer dat die mooie basnoot dan niet na kan klinken, want die moet je direct na het aanslaan dan loslaten... Ik ga eens kijken wat ik ermee kan, dank je voor de tip!
|
|
|
|
|
|
|
Cornelis51
|
Geplaatst op 16-12-2011, 15:24 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Als de Gis moet doorklinken, probeer het dan eens zo: pak de Gis met de pink, demp tegelijkertijd de 5e snaar, neem tegelijkertijd de 3e en 4e snaar met je wijsvinger (deze moet wel flexibel genoeg zijn om een stukje naar achteren door te buigen) en neem de 2e snaar met je middelvinger. Dit vergt inderdaad enige oefening, maar oefening baart nu eenmaal kunst... (gewoon nooit opgeven!)
|
|
|
|
|
|
|
|