|
|
|
Cornelis51
|
Geplaatst op 14-12-2011, 15:39 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
De Benelli beensteun zou ik niet aanraden, omdat je daarmee de gitaar te ver naar links verplaatst. De Ergoplay daarentegen is uitermate geschikt: je houdt beide voeten op de grond en je kunt je rug ontspannen. Ik gebruikte vroeger een voetenbankje, maar kreeg daardoor na verloop van tijd steeds meer pijn in mijn linker heup. Met de Ergoplay heb ik nergens meer last van. Niet-klassieke gitaristen kunnen deze ook op hun rechter dij plaatsen, waardoor de gitaar een stuk hoger komt te liggen en je gemakkelijk rechtop kunt blijven zitten. Een nadeel zijn natuurlijk de zuignappen, die af en toe wel eens los kunnen raken. Maar ik gebruik hem naar volle tevredenheid.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
Harrie
|
Geplaatst op 08-01-2012, 13:32 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
De Ergoplay nu ruim een week in bezit. Het is echt wel even zoeken naar de juiste plaats voor de zuignappen, en de hoogte en de speelhoek zijn ook op alle mogelijke manieren te fixeren. Nu denk ik de voor mij goede hoogte en hoek te hebben gevonden, en merk echt onmiddelijk dat mijn rug ontlast is. Je zit niet meer scheef doordat je wervelkolom recht blijft. In het begin lijkt het wel een groot en lomp ding, maar je bent er snel aan gewend... Ik ben er behoorlijk positief over en voor de prijs hoef je het niet te laten!
(P.S. de zuignappen zijn nog niet één keer losgekomen, zal wel afhankelijk van de afwerking / lak van de gitaar zijn)
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|