Therocker Geplaatst op 20-10-2011, 17:49 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hoi

ik wil graag binnenkort een nieuwe gitaar gaan kopen maar ik weet niet precies welke ik wil en waar ik moet gaan zoeken, er is gewoon zo veel keuze.
Ik heb nu een B.C. Rich mockingbird ST, maar ik vind het geluid gewoon niet zo goed meer, de laatste tijd wil ik ook meer jimi hendrix spelen, daar is het geluid gewoon niet goed genoeg voor.

ik zou graag een gitaar willen hebben met een mooi vol warm geluid, meer de kant op van Slash aangezien ik veel hardrock speel en zijn geluid meerdere kanten opkan. Ik wil wel graag een gitaar die lekker kan rocken. Daarom wil ik ook graag een floyd rose tremolo. mijn budget ligt rond de 1000 pieterknallers weet iemand iets of heb je advies? stuur een bericht!

dankje,

Patrick

meld dit bericht aan een moderator

guitarman Geplaatst op 20-10-2011, 20:48 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

met dat volle geluid zou ik sowieso voor een les paul gaan.
http://www.peterverspuy.nl/electrisc...i/ls75bb-love-rock-zwart-17195.html

inpakken wegwezen

gitaarbob Geplaatst op 21-10-2011, 09:38 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo, ik ben op zoek naar een goede gitaarcursus. Ik ben echter niet iemand die meteen hak op de tak iets koopt. Ik wil dan ook eerst graag meerdere cursussen vergelijken!

De enige cursus die ik tot nu toe heb kunnen vinden is ; http://www.gitaarnet.com  Weten jullie nog goede cursussen te vinden?

Ik ben echt een leek dus ik kan er totaal niks van! Aub rekening mee houden!

Gitaarbob 
Therocker Geplaatst op 21-10-2011, 09:53 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hoi

bedankt voor je reactie,  ik heb het meestal niet zo op merken die vanalles na maken, ik zal eens op youtube en google kijken wat de recencies zijn. Is deze gitaar echt vergelijkbaar met een Gibson die ook nog een stuk duurder zou zijn?

gr patrick

guitarman Geplaatst op 22-10-2011, 11:22 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 21-10-2011, 09:53 Therocker schreef:
hoi

bedankt voor je reactie,  ik heb het meestal niet zo op merken die vanalles na maken, ik zal eens op youtube en google kijken wat de recencies zijn. Is deze gitaar echt vergelijkbaar met een Gibson die ook nog een stuk duurder zou zijn?

gr patrick

misschien nog wel beter

basr Geplaatst op 23-10-2011, 00:14 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Je kan ook nieuwe pickups overwegen. Zeker als je een Floyd Rose wil houden. Pickups hebben echt veel invloed op je geluid en de rest van de gitaar is waarschijnlijk gewoon naar wens.

############################################################################### 
Therocker Geplaatst op 24-10-2011, 11:50 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hoi,

ja hier twijfelde ik ook al aan alleen ik heb ook het probleem dat de fretten al redelijk zijn aangetast, ze zijn op plekken waar ik het meest speel al behoorlijk vlak en als ik dan iets probeer te tappen zonder al te veel distortion dan klinkt het gewoon nergens naar. als ik de fretten zou laten schuren of hoe dat heet ik dat probleem dan ook opgelost denk je?

bedankt voor je reactie, patrick

basr Geplaatst op 24-10-2011, 14:44 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

weet ik niet. Ik speel pas 2,5 jaar gitaar. Ik heb geen ervaring met fretten 'schuren' of vlakken

############################################################################### 
guitarman Geplaatst op 25-10-2011, 00:30 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 24-10-2011, 11:50 Therocker schreef:
hoi,

ja hier twijfelde ik ook al aan alleen ik heb ook het probleem dat de fretten al redelijk zijn aangetast, ze zijn op plekken waar ik het meest speel al behoorlijk vlak en als ik dan iets probeer te tappen zonder al te veel distortion dan klinkt het gewoon nergens naar. als ik de fretten zou laten schuren of hoe dat heet ik dat probleem dan ook opgelost denk je?

bedankt voor je reactie, patrick

nee, volgens mij niet.
als je fretten al te vla zijn dat moet je volgens mij laten refretten, kortom nieuw fretdraad erin laten zetten. Ik zou sowieso voor een nieuwe gitaar gaan, je hebt er immers nooit genoeg. en voor die 1000 kan je iets heel moois kopen waar je de komende 100 jaar nog plezier van heb