|
Peterdecocq
|
Geplaatst op 13-10-2011, 00:11 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Goedeavond,
Zojuist heb ik me aangemeld en ook al even voorgesteld in het bijbehorende topic. Ik heb me hier aangemeld omdat ik wil gaan beginnen met het beoefenen van de gitaar maar ik heb nog enkele vragen.
Ik heb er al meerdere malen aan gedacht om te beginnen met het beoefenen van een akoestische gitaar. Nu ik dit eindelijk wil gaan doen wil ik natuurlijk wel de juiste spullen hebben daarvoor. Omdat ik nu nog natuurlijk een beginner ben en ik wil niet dat ik dadelijk heel veel geld ga uitgeven, voor wat achteraf misschien maar een bevlieging is, wil ik wel dat het meteen goed is natuurlijk. Wat ik me onder andere afvraag.
Hoe groot moet een gitaar zijn? Wat zijn goede merken voor een akoestische gitaar? Liever een nieuwe, of een goede 2e hands?
Maar nu de belangrijkste vraag van alles eigenlijk. Koop ik een linkshandige of een rechtshandige gitaar?
Ik schrijf namelijk links en dus zou een linkshandige gitaar voor mij ook fijner zijn volgens sommige. Andere beweren weer dat, omdat ik op 0 begin, ik eigenlijk voor een rechtshandige moet gaan omdat dat meerdere voordelen zou hebben.
Graag zou ik jullie mening hier over willen hebben en wil ik jullie daar ook alvast voor bedanken.
Even een schatting voor jullie.. Een budget van ong €250,- wil ik mee beginnen.
Dit bericht is gewijzigd op 13-10 00:22.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Custom-build
|
Geplaatst op 24-12-2011, 02:43 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 13-10-2011, 00:11 Peterdecocq schreef:
Hoe groot moet een gitaar zijn? Wat zijn goede merken voor een akoestische gitaar? Liever een nieuwe, of een goede 2e hands?
Maar nu de belangrijkste vraag van alles eigenlijk. Koop ik een linkshandige of een rechtshandige gitaar?
Ik schrijf namelijk links en dus zou een linkshandige gitaar voor mij ook fijner zijn volgens sommige. Andere beweren weer dat, omdat ik op 0 begin, ik eigenlijk voor een rechtshandige moet gaan omdat dat meerdere voordelen zou hebben.
Graag zou ik jullie mening hier over willen hebben en wil ik jullie daar ook alvast voor bedanken.
Even een schatting voor jullie.. Een budget van ong €250,- wil ik mee beginnen.
|
Hallo
Jij bepaald afmeting van je gitaar en dat is simpel een kwestie van(aan)voelen als je groot bent neem je een standaard gitaar en ben je echt klein kan een 3/4 een optie zijn. Probeer ook in een muziekwinkel waar ze een beetje behulpzaam zijn en waar ze ook keuze hebben in linkse gitaren of links of rechts prettiger is. Adviezen zijn mooi maar niemand weet hoe jij je voel met een linkse of rechtse gitaar. Als ik jou was zou ik geen tweedehands gitaar proberen te kopen maar bij een winkel kopen want dan heb je tenminste keuze. Ik zie je niet heel Nederland doorreizen om gitaren te vergelijken.
Kortom dit is m.i. iets wat je alleen maar zelf kunt uitvinden
Veel gitaarplezier
|
|
|
|
Iemand die meer als drie akkoorden speelt probeert gewoon indruk te maken |
|
|
basr
|
Geplaatst op 24-12-2011, 17:02 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Over links of rechtshandig: misschien kan je een afspraak maken met een gitaarleraar die twee gitaren voor je heeft om het even te proberen. Dan kan je zelf even voelen wat beter aanvoelt en misschien heeft hij of zij ook nog wel een goed advies
over de grootte van een gitaar: weer hetzelfde: het moet goed aanvoelen. Ik weet niet of je een spaanse of western gitaar wilt, bij spaanse heb je eigenlijk maar één maat. Bij westerns heb je er wat meer. Je arm moet er gewoon makkelijk overheen kunnen.
Qua merk is volgens mij Washburn erg goed. Was laatst ook beste gitaar onder 500 euro geloof ik. Maar er zijn meer goede gitaren.
|
|
|
|
############################################################################### |
|