|
wernerkonings
|
Geplaatst op 06-10-2011, 22:08 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo, ik ben Werner en speel moment Prelude BWV 999 op een klassieke gitaar. Dat gaat helemaal prima, maar over een ding ben ik niet tevreden: de klank. De klank is net niet perfect omdat mijn nagels niet goed zijn. Ik heb van nature hele broose nagels, ze breken om de haverklap. Als er dan weer een nagel gebroken is, moet ik weer helemaal wennen en kan ik weer een heleboel overnieuw in de vingers proberen te krijgen tot er weer een nagel breekt. Om de boel te perfectioneren heb ik goede nagels nodig.
Nagellak heb ik al geprobeert, maar dat werkt voor geen meter: een klein stootje (ookal doe ik voorzichtig) en er zit weer een bresje in mn nagel.
Ik vraag me af of iemand nog tips heeft om mn nagels te verstevigen? Een soort lak misschien of een bepaalde behandeling? Aanplaknagels is geen optie, bij klassieke gitaar moet je de snaar namelijk zo direct mogelijk voelen.
Mvg, Werner
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
basr
|
Geplaatst op 07-10-2011, 18:26 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 06-10-2011, 22:08 wernerkonings schreef:
Ik vraag me af of iemand nog tips heeft om mn nagels te verstevigen? Een soort lak misschien of een bepaalde behandeling? Aanplaknagels is geen optie, bij klassieke gitaar moet je de snaar namelijk zo direct mogelijk voelen.
|
Als je met je nagels speelt voel je de snaren toch niet direct? Nagels zijn toch dood materiaal? Ik denk dat nepnagels wel moet werken. Ik zou zelf voor vingerplectrums gaan, maar daarmee voel je de snaren ook niet direct op je huid
|
|
|
|
############################################################################### |
|
|
|
|
|
|
|
|
guinevere
|
Geplaatst op 24-10-2011, 16:39 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Sterke nagels zijn inderdaad ideaal bij het spelen van klassiek gitaar maar helaas heeft niet iedereen deze. Je zou ze sterker kunnen proberen te maken door biergisttabletten te gaan slikken, dit vitaminesuplement is goed voor huid, haar en nagels. Ook is het belangrijk je nagels te vijlen in plaats van ze te knippen.
Maar wat ik je vooral zou willen aanraden is om eens te kijken op het forum voor klassiekgitaar : http://www.klassiekgitaarforum.net/ Daar kun je heel wat informatie op het gebied van nagels lezen. Kijk daarvoor bij het forumoverzicht bij de gitaar en daaronder zie je nagels staan.
Wat ik persoonlijk nooit zou gebruiken is kunstnagels, niet alleen omdat ik deze dingen gewoon 'eng' vind maar ze ljken me totaal onpraktisch. Je hebt ze niet alleen op met het spelen; stel dat je ergens achter blijft haken, dan kun je je hele nagel wel verspelen want die lijm die ze voor die dingen gebruiken zal wel een soort van secondelijm zijn.
Als ik je mag adviseren dan zou ik het volgende doen; Biergisttabletten gaan slikken en de nagels eerst kort houden, maar net lang genoeg zodat je met het randje van je nagel de snaar nog kunt raken. De klank zal dan wel ietsje doffer zijn maar toch niet zo dof als wanneer je alleen met het vlees van je vingertoppen speelt. En als je dan het idee hebt dat je nagels gezonder en dus sterker zijn geworden dan kun je ze wat laten groeien. En wat ook altijd goed is, is voldoende zuivelproducten eten. Gewoon dagelijks voldoende melk en kaas.
Ook zijn er nagelverharders te koop, een soort nagellak waarvan je nagels harder en sterker zouden moeten worden. Of deze goed werken weet ik eigenlijk niet maar als je er bij de drogist naar vraagt zullen ze je dat natuurlijk graag willen verkopen. Zelf denk ik dat je het 'broze nagelprobleem' het beste van binnenuit zou moeten gaan oplossen, dus aan de biergisttabletten en zuivelproducten.
Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb geholpen, groetjes van Guinevere
|
|
|
|
|
|
|
|