Michael Geplaatst op 05-09-2011, 14:20 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Wat zouden jullie graag terug willen zien op dit Forum?
Meerdere categorieën, meer moderators, betere ondersteuning.

Wellicht moet het overzichtelijker worden, moet er een homepagina komen, etc. etc.

Suggesties mogen hieronder worden geplaatst.

meld dit bericht aan een moderator

www.gitaarforum.nl 
Gandohr Geplaatst op 05-09-2011, 14:37 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Een homepage is alleen interessant als je ook werkelijk andere dingen te melden hebt dan de de discussies op het forum.
Veel homepages zijn passief, en dan is het alleen maar hinderlijk.
Een actieve homepage is daar in tegen wel interessant, maar kost de perso(o)n(en) die dit onderhouden ook een hoop tijd.

Met actief bedoel ik een site die steeds veranderd door het plaatsen van bv het laatste nieuws, nieuwe gitaren die op de markt zijn gekomen (of andere hardware).
Een artiest die plots van merk A naar merk B is overgestapt, en misschien wel zijn/haar reden. etc. etc.

Wat betreft het forum zelf.
Ik denk dat de categorieën op het moment wel goed zijn, hoe meer categoriseren des te moeilijker word het voor de mensen te bepalen waar je nou moet posten, dit is de valkuil van veel forums
Je ziet het hier ook al eens gebeuren, een Bass aanbieden in Bass Gitaar i.p.v. Aangeboden/gevraagd.

Wat ik wel jammer vind, en misschien dat iemand daar naar kan kijken is de werking van dit forum.
Ik zit op meerdere forums, en de meeste gebruiken zoals bekend phpBB.
Wat het verschil is tussen dit een een phpBB forum is de manier waarop posts als gelezen worden gemarkeerd.
Ik vermoed dat dit forum dat doet op basis van cookies, phpbb doet het op basis van de database.

Voordeel is dat als ik op mijn laptop berichten lees, dat deze dan ook op mijn vaste pc als gelezen worden gezien, dit is nu (voor mij) niet het geval.

Ook word een geheel topic als gelezen gezien als ik deze heb geopend.
Stel onder Bass gitaren worden 3 nieuwe posts geplaatst.
Ik open Bass gitaren, open een van de 3 nieuwe posts en ga dan terug naar de root van het forum dan is alles in Bass gitaren in eens gelezen, en is het moeilijk om te zien wat ik nog moet gaan lezen.

Ik weet het ik ben nieuw, en waarschijnlijk een pietlut maar das mijn mening

Opsomming
- Homepage alleen als deze actief is en ook actief word onderhouden
- Forum is perfect qua indeling
- Werking van het forum kan enige aandacht gebruiken.

Gand

meld dit bericht aan een moderator