|
custardpiek
|
Geplaatst op 04-09-2011, 16:30 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik vroeg mij af wat het verschil in uiteindelijke klank is tussen een solid (al dan niet weight relieved) en chambered body. Hierbij heb ik ook wat specifiekere vragen. Ik ben al zover dat er meer resonantie is wat een chambered gitaar betreft, maar zijn er daarnaast nog verschillen? klinkt een solid warmer of klinkt een chambered net warmer? Wat ik opmaak uit wat ik op het internet totnogtoe vond is dat een solid body ervoor zorgt dat de klank puur van de snaren en de pick ups komt, nu luidt mijn vraag of het houtsoort dat voor de gitaar gebruikt wordt dan nog uberhaupt uitmaakt? Ik merk dat veel gibson-fanaten de nieuwe chambered standaard niet graag in de les paul reeks zien en claimen dat de toon van de gitaar zou onderdoen, terwijl ik altijd gedacht had dat je net meer toon zou hebben bij een chambered body (net omdat hollow en semi hollows meer toon hebben) ook zou de bass warme klank en sustain onderdoen. Het klinkt me allemaal nogal zeer vreemd en onlogisch. Als iemand mij zou kunnen verlichten zal ik die dankbaar zijn, lol.
dank bij voorbaat
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|