Kervelkool Geplaatst op 23-08-2011, 23:14 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo,

ik speel nu 3 maand gitaar, maar blijkbaar maak ik snel vorderingen...
Echter om werkelijk te vorderen vind ik dat je natuurlijk een echte elektrische gitaar moet kopen, want ik speel momenteel op een akoestische gitaar van het Spaanse type (dus met veel te wijde frets).

Ik heb enkele riffs gemaakt die drie maand, en ze neigen te klinken als een soortement "pseudo"-postrock.

Dus mijn uiteindelijke vraag is; welk soort elektrische gitaar ik hiervoor zou moeten bezigen, want daarover bezit ik totaal geen kennis, alhoewel Washburn en Les Paul wel bij me in de smaak liggen voor de klank die ik wil bereiken.

Kortom: elektrische gitaar voor postrock, goede types van Washburn en Les Paul zou ik ook willen weten, andere suggesties zijn natuurlijk zeker welkom, anders zou ik het niet vragen :p

Alvast bedankt!

meld dit bericht aan een moderator

kolonelpeer Geplaatst op 24-08-2011, 13:07 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dag!

Goed om te horen dat je al snel vorderingen maakt en je eigen weg in muziek zoekt. Wat ik je aanraad, niet dat ik de wijze gitaarjongen ben, maar een michael kelly gitaar zou wel in die scene passen (vind ik zelf) , het zijn fijn spelende koreaanse gitaren. Een beetje in de stijl van Les Paul (vind ik ook zelf), zeker de moeite waard om te kijken, want ze zijn voor de kwaliteit die ze bieden zeer goedkoop!

http://www.michaelkellyguitars.com/

Veel succes!

Soundcloud profile - Col Peer 
Kervelkool Geplaatst op 24-08-2011, 14:28 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 24-08-2011, 13:07 kolonelpeer schreef:
Dag!

Goed om te horen dat je al snel vorderingen maakt en je eigen weg in muziek zoekt. Wat ik je aanraad, niet dat ik de wijze gitaarjongen ben, maar een michael kelly gitaar zou wel in die scene passen (vind ik zelf) , het zijn fijn spelende koreaanse gitaren. Een beetje in de stijl van Les Paul (vind ik ook zelf), zeker de moeite waard om te kijken, want ze zijn voor de kwaliteit die ze bieden zeer goedkoop!

http://www.michaelkellyguitars.com/

Veel succes!

Bedankt! Ik heb er demo's van beluisterd en ze liggen me enorm! Enkel nog hopen dat er heer in mijn regio enkele te koop staan, haha, maar inderdaad, voor de prijs en de kwaliteit, ze zijn de moeite!

kolonelpeer Geplaatst op 25-08-2011, 00:36 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Met plezier

Soundcloud profile - Col Peer 
wernerkonings Geplaatst op 04-09-2011, 12:02 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo, ik ben ook met een klassieke gitaar (spaanse) begonnen. Ik heb hier echter een dikke twee jaar op gespeeld voordat ik met elektrisch begon, ik kan je vertellen dat dat heel erg leerzaam is en je krijgt er een veel sterkere linkerhand van dan van een elektrische. Ik speel nogsteeds blues op een spaanse gitaar, klinkt heel lekker. Ik speel ook blues op de elektrische, klinkt ook lekker.
Ik raad je een ding aan als je nu al de elektrische gaat kopen, blijf de techniek en krachtoefeningen op de spaanse gitaar doen en niet op de elektrische. Dan wordt je linkerhand op ten duur veel sterker waardoor het een steeds groter gemak wordt om op de elektrische te spelen.
Ik speel nu 6 jaar, en ik kan benden, pull offs, hammer-ons allemaal perfect spelen op een akkoustische gitaar, het kost wel veel kracht. Maar op een elektrische gitaar stelt dat nu allemaal niks meer voor!
Groet, Werner

Kervelkool Geplaatst op 04-09-2011, 15:05 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik zal het onthouden!

Punkrocker Geplaatst op 07-09-2011, 21:12 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Een spaanse gitaar is idd iets zwaarder om op te spelen.
Ik heb nooit op een akoustische les gehad, ik heb altijd elektrisch gespeeld en heb al een aantal optredens gehad.
Ik speel nu 2,5 jaar.

toch raad ik aan nog even op de spaanse door te gaan  

The six strings of life 
lesyouri Geplaatst op 15-09-2011, 15:27 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Als je uiteindelijk toch elektrisch wilt spelen kan je netzo goed nu beginnen.
Ikzelf heb 5 jaar elektrisch les gehad en ben 2 jaar geleden begonnen met akoestische les, akoestisch leer je gewoon veel meer van, ook technieken die je weer op de elektrische gitaar kan toepassen.

Wat ik ook altijd heb gedaan is akoestisch gespeelt op een staalsnarige gitaar, klassieke gitaren spelen heel licht en hoef je vrijwel geen kracht voor te zetten.
Als je went aan staalsnarig gaat elektrisch ook een stuk soepeler.

Kervelkool Geplaatst op 15-09-2011, 17:32 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb besloten eerste lessen akoestisch te leren, en ver volgens als ik eindelijk genoeg geld heb, een elektrische gitaar te kopen :p Maar dat betekent niet dat ik dan volledig over ge schakelen tot de elektrische. Voor componeren wel, want daarop gaat dat makkelijker, alhoewel ik nu alles wel akoestisch heb gemaakt, ahahah!

Echter heeft mijn broer nu een vakantiejob en "leen" ik af en toe zijn elektrische gitaar, maar nog steeds schakel ik veel over op de akoestische.

Merci, een nieuw woord om de waarde van de vorige woordjes niet te doen vervallen! :p

Kervelkool Geplaatst op 03-11-2011, 12:17 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb binnen mijn prijscategorie en bereik deze 3 gevonden:

- Peavey T-60 (1979)
-Michael Kelly Valor ltd.
-PRS SE Custom 22

Mijn vraag: welke is de meest toepasselijke optie (kwestie van een feedback op mijn smaak)?

Alvast bedankt.

Dit bericht is gewijzigd op 03-11 12:20.