colint Geplaatst op 15-08-2011, 19:55 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo,

Ongeveer een jaar geleden heb ik mijn eerste gitaar gekocht, de Squier SA 100 single, een beginnersgitaar dus. Maar als ik een capo op mijn gitaar zet is het geluid niet goed: buzzende geluiden, valse noten, etc. Ik heb deze 2 capo's geprobeerd:
- BOSTON CAPO CHROME ( http://www.gitaarsnaren.com/epages/6...th=/Shops/61727956/Products/BC-84-C )
- BOSTON BC-82-B CAPO BLACK (http://www.gitaarsnaren.com/epages/6...Path=/Shops/61727956/Products/22883)

Beide capo's werken dus niet goed. Volgens de webwinkel kan het aan mijn gitaar liggen, de radius van de toets van mijn gitaar is misschien niet goed.
Heeft iemand ervaring met deze capo's of weet iemand welke capo wel werkt op mijn gitaar?

Groeten,
Colin

meld dit bericht aan een moderator

ruud58 Geplaatst op 16-08-2011, 08:52 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

de 2e capo werkt bij mij goed. Heb je het boutje al wat aangedraaid. Het buzzen kan komen doordat hij niet goed afklemt. Is je gitaar octaaf zuiver, check met stemapparaat.. De valse noten kunnen misschien komen omdat je de snaarlengte veranderd. Bekijk de toets van je gitaar, is hij rond of vlak..Je capo moet ook zo zijn. Ik heb verschillende modellen geprobeerd en gebruik nu die uit je 2e link. Je hebt ook capoos met een bandje die je heel goed kunt spannen, zijn misschien nog wel de beste. Succes.

Dit bericht is gewijzigd op 16-08 08:59.

tomy Geplaatst op 28-08-2011, 00:05 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

het is normaal dat snaren wat valser staan met een capo, maar probeer vooral de capo er loodrecht op te planten en niet er zijwaarts op te zetten, ervoor zorgen dat hij alle snaren omvat en dat hij zo ver mogelijk van de fret plaatst, bijv. capo op 2e fret=> plaats hem wat dichter bij de 3efret dan bij de 2e fret. Hopelijk werkt dit wat

If you want to change the world, you need to start with the music 
vederlicht Geplaatst op 31-08-2011, 22:48 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Met een goeie capo horen snaren niet valser te staan maar loup-zuiver als de snaren goed gestemd zijn. Een hele goede , maar wel duurdere capo is de G7TH.
Echt een top-capo. Voor de klassieke- en voor de western gitaren heb je een G7TH met aangepaste maat.
Plaats de capo altijd vlak tegen de fret aan van waar je het accoord speelt.
De G7TH plaats je op de hals en drukt hem aan. De capo klemt zich dan automatisch vast. Met een druk op het "knopje" laat ie weer los.
Vederlicht♫

Farida D67, Hopf Tarantella, Salvador Cortez CF-120, Eko 12 snaren 
tomy Geplaatst op 01-09-2011, 18:31 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

de beste capos die je kan vinden zijn capo's zonder hefboom of klem,
die zijn gewoon met een stukje hout en een oude snaar of draad waarmee je dat stukje hout letterlijk vastbindt aan de gitaar, jammer genoeg zijn deze wat moeilijker te vinden...

vederlicht Geplaatst op 01-09-2011, 22:05 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

O, en zo'n capo zet je er dus makkelijk op en af. Met een stukje hout  dus dat je over de snaren legt? Dit verhaal heb ik echt nog nooit gehoord. Slaat toch nergens op!
Als je dit serieus meent , leg dan eens uit hoe je dat precies in elkaar knutselt en hoe het werkt. Ik geloof er dus "geen hout" van.
Vederlicht♫

Gandohr Geplaatst op 01-09-2011, 22:59 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik denk dat een een capo als deze bedoeld

Lespaulclassic Geplaatst op 02-09-2011, 11:36 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

zo lekker vriendelijk allemaal weer of niet?

wat tom zegt kan in principe prima, ik heb eens een potlood gebruikt met een elastiekje toen ik zo snel even geen capo kon vinden. het is inderdaad even knutselen voordat je 'm strak genoeg hebt, maar het is gewoon mogelijk hoor.

dus zo gek is het nog niet wat tom zegt.

of het de beste capo's zijn heb ik natuurlijk mijn twijfels wel over ik laat het maar in 't midden  het zijn in iedergeval niet de meest praktische

Dit bericht is gewijzigd op 02-09 11:44.

Brown Sugar! 
tomy Geplaatst op 02-09-2011, 21:23 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

rustig blijven he, das gewoon hou het eruit ziet, en ja daar lijkt het op.
das hetzelfde systeem precies   Mijn leerkracht had en ja zo maken ze da in spanje, das natuurlijk ni zomaar een stukje hout he, wa voorgevromd en zoo

tomy Geplaatst op 02-09-2011, 21:29 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ziet ge , en wees in het vervolg wat vriendelijker he man,
eerst doe je die nylonsnaar rond de hals en begint dan aan het topje te draaien totdat het strak zit, dit neemt een paar secondjes en het resultaat was heel goed

Dit bericht is gewijzigd op 02-09 21:32.

vederlicht Geplaatst op 02-09-2011, 23:07 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Oke, Tomy! Sorry voor mijn wat onvriendelijke uitval. Ik bedoel het niet zo slecht hoor.
Ik had er nog nooit van gehoord, nu wel, dus weer wat geleerd.
Toch hou ik het op mijn G7th. Werkt geweldig en ziet er fraai uit.
Vederlicht♫

rufus Geplaatst op 03-11-2011, 21:31 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Een andere kant van de zaak kan zijn dat de snaren gewoon te dicht op de hals staan. Bij elektrische gitaren kun je deze z.g. actie vrij eenvoudig verstellen. In dit geval dus de snaren iets omhoog brengen. Acoustische gitaren wordt wat lastiger. Het beste in dit geval is dit na te laten kijken in een goeie instrumenten handel. En evt. Een andere brug (laten) plaatsen.

Het is de ware wijze die zijn eigen fouten erkent