|
|
|
ruud58
|
Geplaatst op 16-08-2011, 08:52 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
de 2e capo werkt bij mij goed. Heb je het boutje al wat aangedraaid. Het buzzen kan komen doordat hij niet goed afklemt. Is je gitaar octaaf zuiver, check met stemapparaat.. De valse noten kunnen misschien komen omdat je de snaarlengte veranderd. Bekijk de toets van je gitaar, is hij rond of vlak..Je capo moet ook zo zijn. Ik heb verschillende modellen geprobeerd en gebruik nu die uit je 2e link. Je hebt ook capoos met een bandje die je heel goed kunt spannen, zijn misschien nog wel de beste. Succes.
Dit bericht is gewijzigd op 16-08 08:59.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
tomy
|
Geplaatst op 28-08-2011, 00:05 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
het is normaal dat snaren wat valser staan met een capo, maar probeer vooral de capo er loodrecht op te planten en niet er zijwaarts op te zetten, ervoor zorgen dat hij alle snaren omvat en dat hij zo ver mogelijk van de fret plaatst, bijv. capo op 2e fret=> plaats hem wat dichter bij de 3efret dan bij de 2e fret. Hopelijk werkt dit wat
|
|
|
|
If you want to change the world, you need to start with the music |
|
|
vederlicht
|
Geplaatst op 31-08-2011, 22:48 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Met een goeie capo horen snaren niet valser te staan maar loup-zuiver als de snaren goed gestemd zijn. Een hele goede , maar wel duurdere capo is de G7TH. Echt een top-capo. Voor de klassieke- en voor de western gitaren heb je een G7TH met aangepaste maat. Plaats de capo altijd vlak tegen de fret aan van waar je het accoord speelt. De G7TH plaats je op de hals en drukt hem aan. De capo klemt zich dan automatisch vast. Met een druk op het "knopje" laat ie weer los. Vederlicht♫
|
|
|
|
Farida D67, Hopf Tarantella, Salvador Cortez CF-120, Eko 12 snaren |
|
|
|
|
vederlicht
|
Geplaatst op 01-09-2011, 22:05 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
O, en zo'n capo zet je er dus makkelijk op en af. Met een stukje hout dus dat je over de snaren legt? Dit verhaal heb ik echt nog nooit gehoord. Slaat toch nergens op! Als je dit serieus meent , leg dan eens uit hoe je dat precies in elkaar knutselt en hoe het werkt. Ik geloof er dus "geen hout" van. Vederlicht♫
|
|
|
|
Farida D67, Hopf Tarantella, Salvador Cortez CF-120, Eko 12 snaren |
|
|
|
|
Lespaulclassic
|
Geplaatst op 02-09-2011, 11:36 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
zo lekker vriendelijk allemaal weer of niet?
wat tom zegt kan in principe prima, ik heb eens een potlood gebruikt met een elastiekje toen ik zo snel even geen capo kon vinden. het is inderdaad even knutselen voordat je 'm strak genoeg hebt, maar het is gewoon mogelijk hoor.
dus zo gek is het nog niet wat tom zegt.
of het de beste capo's zijn heb ik natuurlijk mijn twijfels wel over ik laat het maar in 't midden het zijn in iedergeval niet de meest praktische
Dit bericht is gewijzigd op 02-09 11:44.
|
|
|
|
Brown Sugar! |
|
|
|
|
|
|
|
|
rufus
|
Geplaatst op 03-11-2011, 21:31 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Een andere kant van de zaak kan zijn dat de snaren gewoon te dicht op de hals staan. Bij elektrische gitaren kun je deze z.g. actie vrij eenvoudig verstellen. In dit geval dus de snaren iets omhoog brengen. Acoustische gitaren wordt wat lastiger. Het beste in dit geval is dit na te laten kijken in een goeie instrumenten handel. En evt. Een andere brug (laten) plaatsen.
|
|
|
|
Het is de ware wijze die zijn eigen fouten erkent |
|