|
Jenniferrangell
|
Geplaatst op 09-08-2011, 21:16 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoii ik ben jennifer van 15 jaar, ik heb vorige week een gitaar besteld, een konzertgitarre van yamaha (Yamaha C 40, Klassieke gitaar ), is dit een goede aankoop geweest voor een beginner? Zag later ( in de mail ) pas dat het een konzertgitarre was, hij is gewoon bruin net zoals een standaard gitaar ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Dit bericht is gewijzigd op 09-08 21:41.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Love to play on my guitar <3 |
|
|
guinevere
|
Geplaatst op 10-08-2011, 12:25 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste Jennifer,
Ik weet natuurlijk niet hoeveel je voor je gitaar hebt betaald maar ik denk dat je een goede studiegitaar hebt gekocht. 'Konzergitarre' staat vaak op de dozen vermeldt van klassieke gitaren die je bijvoorbeeld ook wel eens in de aanbieding ziet bij grote supermarkten, zo zag ik laatst zelfs een nieuwe gitaar bij een winkel staan voor vijfentwintig euro waar 'Konzertgitarre' op stond. Maar je begrijpt natuurlijk wel dat dat kwalitatief niets is. Toevallig had mijn neefje die gitaar gekocht in de veronderstelling dat het een leuke studiegitaar was. Maar hij heeft hem vrijwel direct teruggebracht. nadat ik de gitaar had bekeken. Deze gitaar liet zicht totaal niet stemmen om over het geluid maar niet te spreken. Hij heeft er uiteindelijk wat geld bij gedaan en een veel betere gitaar bij de muziekwinkel gekocht. Hij speelt nu met veel plezier op een klassieke studiegitaar van het merk Martinez voor negenenveertig euro en deze gitaar laat zich goed stemmen en de klank is redelijk.
Maar je begrijpt natuurlijk wel dat alle waar naar zijn geld is. Als je een goede klassieke gitaar wilt hebben dan beginnen de prijzen toch wel bij zo'n vier á vijfhonderd euro en dat loopt op tot wel vier á vijf duizend of zelf meer, in de laatste prijsklasse heb je het dan wel over echte concertgitaren. Deze duurdere gitaren zijn van geheel massief hout waardoor de klank veel mooier is en alles aan deze gitaren is kwalitatief veel beter.
Maar probeer eerst maar eens goed te leren spelen op je Yamahagitaar en als je het wat onder de knie hebt kun je bijvoorbeeld deze verkopen en een duurdere gitaar aanschaffen.
Groetjes van Guinevere.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|