obiwan Geplaatst op 09-08-2011, 20:26 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Wat is nou verstandig om mee te beginnen; een acoustisch of elektrisch gitaar? Ik hou van (metal)rock en pop, af en toe wat duitstalig volksmuziek. Elektrisch trekt me veel meer dan acoustisch, maar lees op internet veel dat het niet verstandig is om als  beginner elektrisch te beginnen. Ik ben wel 47......

Dit bericht is gewijzigd op 09-08 20:26.

meld dit bericht aan een moderator

Skater1593 Geplaatst op 10-08-2011, 13:04 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

TJa, je moet doen, wat je zelf het leukst lijk.

Ga je tegen je zin in akoestisch spelen, dan geef je waarschijnlijk het heel snel op.
Dus ik zou gewoon een elektrische aanraden.

Het enige nadeel is dan wel, je gaat veel meer last van je vingers krijgen in het begin omdat er nog geen eelt op zit en het speelt in het algemeen iets zwaarder.

Maar dat is de eerste maand en daarna heb je er geen last meer van en vind je het waarschijnlijk veel leuker omdat het meer je ding is dan akoestisch.

For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass! 
basr Geplaatst op 11-08-2011, 11:45 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik zou als ik u was ook voor elektrisch gaan. Elektrisch Is alleen wel wat duurder.

############################################################################### 
obiwan Geplaatst op 11-08-2011, 12:00 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ja; daar ben ik nu uit. Het wordt de Yamaha Pacifica.

Nu nog versterker. De Roland cube 15XL of 20XL?

Op martktplaats staat een Roland cube 30 waar 100,-- voor wordt gevraagd. Is die goed?

basr Geplaatst op 11-08-2011, 12:56 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik zou niet voor de 15XL gaan. Deze heeft veel minder aan boord: minder distortions en helemaal geen effecten (zelfs geen reverb(galm))

Ik denk dat het niet zo veel uit maakt of je de 20XL of de 30 neemt. De 20XL klinkt mischien wat beter, omdat die nieuwer is, en ze het moddeleren verbetert hebben (ik las iets over boss distortions, maar of dat zo veel uit maakt weet ik niet.

###############################################################################