|
guitarman
|
Geplaatst op 09-08-2011, 15:14 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Voor de gene die opzoek zijn naar hun eerste gitaar,
Steeds weer ,komen er vragen met welke gitaar zou ik kopen. En de merken squier, epiphone, ibanez worden dan meestal aangeraden. de prijs van een beetje gitaar van een van deze merken ligt rond de 250,- Na enig onderzoek ben ik erachter gekomen dat deze gitaren stuk voor stuk gebouwd worden bij World Sound Music (Huizhou) Co., Ltd. ook de merken washburn, aria en dean worden hier gebouwd en zelfs de goedkopere gibsons en fenders. Het huismerk van deze fabriek is Jack and Danny wat voor soms 70 procent goedkoper te krijgen is. Je krijgt dan exact dezelfde gitaar maar met een andere vorm kop en jack & danny ipv dean, washburn squier,aria, etc. etc.
veel gitaarkenners gaan mijn punt hiet waarschijnlijk zwart maken, maar ga maar eens naar musicstore en vergelijk! Ik heb vorige voor 119 euro een jazzmaster gekocht die zeker niet onderdoet van de squier, die maarliefst 339 euro kost.
http://www.worldsoundmusic.cn/about.html
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
basr
|
Geplaatst op 17-09-2011, 23:09 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
maar als je een J&D weer wil verkopen krijg je er niks meer voor. Dan kan je beter tweedehands een squier/epiphone kopen en hem voor dezelfde prijs doorverkopen als je er genoeg van hebt. Of je de J&D voor de rest van je leven blijft bevallen betwijfel ik voor 75 euro ook al heb ik er zelf nooit op gespeeld. Ik denk dat ze eerder vergelijkbaarder zijn met squier affinity's of bullets of epiphone faded/special/studio dan met squier VM, CV of epiphone standard of g400 ik kan het mis hebben, maar dat ze in dezelfde fabriek gemaakt worden hoeft niets te betekenen. Ik denk dat het meer om de 'ingredienten' van de gitaar gaat dan om in welke fabriek die wordt gemaakt.
|
|
|
|
############################################################################### |
|
|
|
|
|
|
johnegdebie
|
Geplaatst op 31-10-2011, 17:29 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik heb zelf erg goede ervaringen met de gitaren van Le Marquis. Ik bezit van dit merk zowel een thinline telecaster, een gewone telecaster en een les paul achtige en stuk voor stuk zijn deze gitaren mooi afgewerkt, hebben een goede klank en zijn zeer zeer betaalbaar. Wanneer je begint zul je de verschillen tussen de diverse producten in de lagere prijsklasse sowieso niet direct kunnen onderscheiden. Mijn ervaring is dat dit later komt en als je dan besluit verder te gaan met spelen is een beter product van een duurder merk nog gauw gekocht en weet je zeker dat het de investering waard is.
|
|
|
|
|
|
|
|