|
Darkmark
|
Geplaatst op 27-07-2011, 14:13 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Toen ik voor mij zelf een zelfbouw versterker wilde gaan maken. Kwam ik erachter dat in Nederland nauwelijks leveranciers zitten die een kaal kabinet leveren. Er is voldoende te koop aan speakers, electronische componenten, tolex, grill cloth en andere aanverwante materialen. Maar een leeg kabinet is moeilijk aan te schaffen. Wel zijn er enkele kant en klaar getolexte kabinetten te koop maar die kosten dan ook vaak een boel centen. Vandaar heb ik besloten zelf een kabinet te gaan maken. Ik heb voor mij zelf een 5E3 (Fender Deluxe) kabinet gemaakt. Ik heb hiervoor berken multiplex gebruikt van 19 mm dik. De achterpanelen en de speaker baffle zijn van 9 mm dik berken multiplex. Gelukkig heb ik een handige vader met een proffesionele timmerwerkplaats die mij geholpen heeft. Ik vond het erg leuk om te doen. Mocht er iemand op het forum zijn die tips of adviezen wil, of het eindresultaat bekijken dan stuur me gerust een mailtje. Hierdoor kan een zelfbouw project aanzienlijk goedkoper gerealiseerd worden.
Groeten MArk
Dit bericht is gewijzigd op 27-07 14:13.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|