Radiator Geplaatst op 25-07-2011, 22:04 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik ben me aan het orienteren op een versterker die ook op lage volumes een fatsoenlijk geluid heeft.

Met een laag volume bedoel ik:
-Hard genoeg om het acoustische geluid (op een solid body) te overstemmen.
-Zacht genoeg om mijn vrouw en kind die een verdieping hoger liggen niet wakker te maken.

Op het moment heb ik een Kustom Solo 16 R maar deze is te luid. Wanneer ik het volume zoals hierboven gespecificeerd is heb dan klinkt de versterker alsof hij onder een stapel was ligt.

Ik denk aan een prijs van 75-175 euro. Ik hecht geen waarde aan modeling, een reverb en een fijne crunch zijn voldoende.

Suggesties?

meld dit bericht aan een moderator

ruud58 Geplaatst op 24-08-2011, 07:56 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb een blackstar ht 1r gekocht en ben er zeer tevreden over. Slechts 1 watt, maar wel buizen, met reverb en distorsion[meer dan ik gebruik]. Ook bij lage volume vol buizenvervorming.Met koptelefoon aansluiting en mp3speler ingang. Er zijn tegenwoordig genoeg merken die kleine buizenversterkers maken en zeker het overwegen waard zijn. Prijzen liggen wel iets boven je budget.

Gerpeper Geplaatst op 29-11-2011, 19:57 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

175 euro max?? Wil je daar nog kwaliteit voor hebben ook?  

Custom-build Geplaatst op 11-12-2011, 06:58 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Kijk dan eens naar de buizen versterker van Artec; 5 Watt top en losse boxen en een naar mijn smaak prima geluid ! en ook terug te schakelen met nog steeds een prima geluid !

Iemand die meer als drie akkoorden speelt probeert gewoon indruk te maken