Rensstein Geplaatst op 25-07-2011, 01:21 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dag iedereen,

ik heb lichte problemen met mijn (bijna) nieuwe Ibanez RGA 8.
Hij staat gestemd in F#, met volgens mij als dikste snaar een .068 snaar.
Nu merk ik dat de actie echt (!@#!&!(@^!))(@^hoog is. Elke keer als ik hem iets lager zet, krijg ik ongelooflijk veel fretbuzz. Zelfs met de 27". Mijn schecter Blackjack-7 heeft 26,5" aan snaarlengte, en zelfs die staat bijna 2 mm lager afgesteld.
Wat heb ik nu gedaan om het te proberen weg te werken: ik heb een setje snaren voor 8-snarige gitaar gekocht bij thomann met als dikste snaar een .074 (F#).

Ik heb de halskromming gecheckt (dmv vinger op 1e fret, vinger op 16e fret en kijken of de snaar een beetje los ligt van de hals) en die klopte. Dit kan eventueel nog nagekeken worden in Goirle bij Hans.

Kan er meer aan de hand zijn (cq frets?)?

Review over de RGA8:
Koop een andere. Pickups zijn crap. Er zit een actieve eq op, thank god. Maar zelfs met deze ingeschakeld komt er nog een kutgeluid uit. Binnenkort omwisselen voor óf EMG 808's of SD Blackout 8's. Desnoods nog Dimarzio D-act. 8.
Verder wel fijne body. Hals is een beetje te dun naar mijn smaak. Edge 3 brug is wel fijn icm de geen-trem functie.
Andere vraag: EMG, SD of Dimarzio??

meld dit bericht aan een moderator

Rensstein Geplaatst op 27-07-2011, 16:45 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het 8-snarige setje is binnen. Heb gelijk de .074 erop gezet. Dat scheelt een hoop! Actie is bijna lager dan op m'n schecter (2 mm hoogstens bij de 24e fret op de dikste snaar). Speelt als een zonnetje!

Geen problemen meer dus.

meld dit bericht aan een moderator