|
Xtreme090
|
Geplaatst op 20-07-2011, 14:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo,
Ik heb een half jaar geleden een schecter hellraiser aangeschaft met een floyd rose en een nut lock systeem (zo'n irritant geval wat je snaren gestemt hoort te houden xD)
nou heb ik eigenlijk altijd mijn snaren gewoon vervangen en mijn nut locks weer vast geschroefd maar ik vind het altijd vreselijk irritant dat ik eerst de imbus schroefjes los moet draaien om de gitaar fatsoenlijk te kunnen stemmen.
Nou is mijn vraag dus, is het nodig om de nut locks er op te laten of kan ik deze gewoon achterwege laten? (na het vervangen van mijn snaren natuurlijk)
Alvast bedankt
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
johns
|
Geplaatst op 20-07-2011, 14:38 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
In principe stem je met de fijnstemmers op de tremolo unit. Dus eerst stemmen met de gewone tuners (en de locking nut los dus), en dan locking nut vast en met de fijnstemmers stemmen.
Wel handig om de snaren eerst wat op te rekken in het geval van nieuwe snaren, anders kun je na vijf minuten weer.
Het is wel handig om het 'grof' stemmen te doen nadat je de fijnstemmers min of meer naar het midden gedraaid hebt.
Dit bericht is gewijzigd op 20-07 14:39.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
johns
|
Geplaatst op 20-07-2011, 16:18 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Jawel, maar een floyd is doorgaans de meest aangewezen brug als je veel van stemming wil wisselen. Je hebt wel accesoires om dit beter mogelijk te maken (tremel-no meen ik) of een stuk hout zo monteren dat de trem alleen naar beneden kan.
De toplock verwijderen heeft ook als gevolg dat je tremologebruik wel kunt vergeten. Ik denk dat het dan wel het beste is om er een andere topkam op te zetten, maar daar kan ik me in vergissen.
|
|
|
|
|
|
|
|