|
Keflar
|
Geplaatst op 19-07-2011, 16:33 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik speel nu al ruim tien jaar gitaar dus het wordt tijd dat ik me is in wat theorie ga verdiepen. ik kan zat spelen alleen moet ik het dan eerst in studeren. Ik kan helaas weinig inproviseren. Het schijnt dat als je " alle " scale's beheerst en weet wanneer je waar moet zitten op de hals er een wereld open gaat. Na wat research te hebben gedaan op internet heb ik de handoek in de ring gegooid. Ik snap er geen pepernoot van!! Er zijn japanse Egyptische Arabische en nog veel meer scale's. Moet ik die dan allemaal uit mijn hoofd gaan leren??? En hoe pas ik dit toe?? Daarnaast moet je dan dus weten in welke toon welke scale gespeeld moet worden?? Dit is dus een gevoels kwestie en houd in dat je dus op gehoor moet kunnen zeggen welke noot het is?? En vervolgens moet weten welke scale daarbij hoort?? Waar moet ik beginnen? Moet makkelijker kunnen toch? Ik hoop dat iemand dit in Jip en janneke taal kan uitleggen want snap er geen zak van..
Gr John
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Keflar |
|
|
|
|
Lespaulclassic
|
Geplaatst op 19-07-2011, 18:36 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
hey,
Leuk dat je met scales aan de slag gaat.
Leer gewoon de pentatonische scale en wat blues boxes, die kan je allemaal op youtube wel vinden.
als je die kent, ben je vaak al een heel eind. andere scales doe ik eigenlijk gewoon op gevoel. gewoon spelen komt vanzelf goed. zorg wel even dat je de pentatonische kent en een blues boxje.
Dr zijn zat bekende gitaristen die zich met die informatie prima kunnen redden.
succes.
|
|
|
|
Brown Sugar! |
|
|
guinevere
|
Geplaatst op 09-09-2011, 13:27 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|