rainbird Geplaatst op 04-07-2011, 21:12 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Bij deze wil ik mij even voorstellen. ik zag dat ik in 2009 al een account had aangemaakt maar mij verder nooit heb voorgesteld en ook eigenlijk nog geen gebruik heb gemaakt van het forum.

Ik ben een beginnend gitarist die eigenlijk 25 jaar te laat is begonnen, wil graag stevige rock/metal spellen maar heb daar toch nog toe niet de knowhow voor.

Ik heb twee jaar geleden een VOX AD50VT versterker gekocht en een Sheckter Hellraiser (ik dacht C1) Basic uitvoering met twee EMG elementen.

Acoustisch heb ik een aantal lessen gehad maar om tijd gebrek ben ik daar mee gestaakt.

Wat mij het meest tegenvalt aan het gitaar spelen is de lenigheid van mijn linkerhand, dus om snel genoeg alle snaren te vinden. Op dit moment speel ik het meest power choirds omdat ze relatief makelijk zijn en niet zo veel beweging nodig hebben

Ik wil graag de versterker en een CD -speler combineren om het spelen met "geluidband" makelijker te maken qua volume regeling. Heeft iemand hier nog ideeen voor zonder dat ik gelijk een hele studio hoef te bouwen.

Wat is de beste manier om "je eigen sound" te vinden. Ik ben nog erg "groen" wat dat betreft.

meld dit bericht aan een moderator

Skater1593 Geplaatst op 06-07-2011, 13:46 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hmm, voor dat met die CD heb ik niet echt een oplossing,

en hoe je je eigen sound kan vinden is heel simpel.

Geen moddeling gebruiken,
en weten wat je wilt.

met moddeling klinkt het al heel snel standaard en zoals weet ik heel veel andere hebben en je raakt het eigen geluid van de gitaar/versterker kwijt en dat draagt ook bij aan je eigen geluid.

meld dit bericht aan een moderator

For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass!