cees002 Geplaatst op 22-06-2011, 12:41 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi.

ik ben een absolute beginner op de akoestische gitaar, pas vier weken. Het valt mij op dat in de ene cursus wordt geadviseerd de gitaar op het linkerbeen te leggen wat dan iets omhoog moet m.b.v. een voetenbankje en in de andere cursus moet de gitaar op het rechterbeen met de benen al of niet over elkaar. Wat is nu juist? Ik kan er natuurlijk nog niet veel van en alle houdingen zijn nog ongemakkelijk, maar heb toch ondekt dat de gitaar op m'n rechterbeen het beste bevalt. Minder gauw kramp in de rechterarm. Leer ik mezelf nu iets fout aan, of is daar geen vaste regel voor?

meld dit bericht aan een moderator

tomy Geplaatst op 22-06-2011, 13:07 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

de houding op het linkerbeen is vooral gebruikt door klassieke gitaristen, ik speel ook wel vaak met mijn gitaar op mijn rechterbeen, maar dan moet je wel letten dat je geen kromme rug krijgt en dat je je schouders naar achter doet, want dat krijg je snel daardoor. Het is ook gewoon voor velen handiger om de hals wat schuiner te zetten, dan geraak je makkelijker aan de noten en vaak doen zelfs metalgitaristen dit.het belangrijkste is dat je gewoon goed zit.

If you want to change the world, you need to start with the music 
cees002 Geplaatst op 22-06-2011, 14:20 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Bedankt voor de tip i.v.m. een kromme rug. Ander feit zijn nog mijn relatief korte vingers waardoor je al gauw met de muis van je hand de onderste e-snaar aanraakt en dan het plokgeluid krijgt. Ben gisteren nog even naar de gitaarwinkel geweest voor dat probleem.
Het advies was volhouden. De vingers moet bewegingen maken die ze normaal in het dagelijkse leven niet maken. Bij een gitaar met een smallere 42mm. hals druk je al gauw weer op twee snaren tegelijk i.p.v. één. Dus ook geen oplossing.

tomy Geplaatst op 22-06-2011, 16:34 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ja, t neemt wel wat tijd in beslag om die techniek echt goed te leren... zal wel even duren, maar toch al veel geluk

Dit bericht is gewijzigd op 22-06 16:34.

If you want to change the world, you need to start with the music