Keflar Geplaatst op 21-06-2011, 13:54 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het schijnt dat je met economy picking veel sneller kan spelen. Zelf vind ik het moeilijk om bijde tecnieken goed te beheersen omdat ik ze niet goed gescheiden kan houden. Dus als ik veel het enen oefen krijg ik meer moeite met het ander. Dus misschien toch een keuze maken tussen beide?? Naar mijn gevoel klinkt alternate beter maar ik denk dat als je economy picking volledig beheerst je alles sneller en makkelijker kan spelen.
Toch durf ik het niet aan. .
:
Iemand nog iets toe te voegen??

meld dit bericht aan een moderator

Keflar 
Skater1593 Geplaatst op 21-06-2011, 16:51 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb wat videos gekeken, maar ik snap het verschil nog niet helemaal.

Kan jij het soms even uitleggen?

For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass! 
Keflar Geplaatst op 22-06-2011, 10:29 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het verschil is dat bij alternate picking de aanslag altijd om en om is terwijl het bij economy meer naar sweep picking gaat. Ofterwijl als je en paar keer achter elkaar maal van snaar moet wisselen gaat de plectrum in een rechte lijn en niet om en om waardoor je veel sneller kan spelen.
Nadeel is dat je er minder gevoel in kan leggen en dat het behoorlijk verwarrend is. Zo heb ik het een week lang geoefend en kwam ik erchter dat ik met bepaalde stukken waar ik normaal nooit moeite mee had mijn orientatie kwijt was. Dus ik heb een keuze gemaakt tussen beide en kan het helaas niet combineren.

In principe train je je hersenen een bepaalde techniek aan als je speelt die je zonder na te denken beheerst (net als fietsen). Ga je vervolgens iets anders doen dan wordt je uit die routine getrokken (althans bij mij). Als ik dan toch een keer een rif moet spelen die echt niet met alternate picking te doen is dan hou ik het gewoon bij die rif maar ga geen toonladders ermee oefenen..

Keflar 
Skater1593 Geplaatst op 22-06-2011, 10:31 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

owh, okey,

ik denk dat ik zelf een combinatie heb van beide technieken,

maar ik denk ook dat je gewoon moet doen wat goed voelt.

For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass!