|
Keflar
|
Geplaatst op 20-06-2011, 09:47 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik ben al 10 jaar bezig met het zoeken naar het goede geluid en volgens mij is het een eideloze zoektocht of ik moet leren tevreden te worden maar tevredenheid is luiheid  Ik speel al zolang als ik speel met effectenpedalen maar nu heb ik al een paar maal gehoord dat je beter je clean en distortion (de twee basisgeluiden) direct uit je top kan halen omdat daar meer dinamiek in zit als digitaal geluid.
Heeft iemand hier tips over? Ik speel Metal en heb zoiezo nog nooit een goed metal geluid over een top gehoord maar heb wel gehoord dat Mesa Boogie dit heeft.??
Help!!
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Keflar |
|
|
|
|
|
|
trivium24
|
Geplaatst op 20-06-2011, 16:56 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Nou, ik bezit zelf helemaal geen top. Ik moet het nu nog doen met een Marshall MG 100 DFX.... Niet wat ik wil. Beschik dus ook niet over een mesa kast.
Maar ik denk dat wat jij onder dinamiek verstaat, in de versterker terug vertaald wordt naar buizen. Een buizenversterker heeft sowieso veel dinamiek en ook een hele hoop power!
Mag ik ook vragen over wat voor gitaar jij speelt en wat voor elementen hier in zitten? Als je een beetje de metal richting in gaat vind ik de EMG's HELEMAAL geweldig. Clean zijn deze elementen niet super maar met distortion zijn ze echt geweldig (vind ik).
|
|
|
|
plug 'n play |
|
|
Keflar
|
Geplaatst op 21-06-2011, 10:22 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
He Trivium,
Uiteraard speel ik grotendeels met mijn twee metal gitaren; een ESP SV Standard en een jackson Demmelition King V met EMG 81 en 60 element (niet die HZ elementen). Ik heb ook een LTD Explorer maar die staat te koop want als je op een echte ESP hebt gespeeld ben je gelijk verziekt. Ook nog een BC Rich maar dat is helemaal een k*t gitaar. En een ibanez 7 snaar waar ik nooit op speel. Daarnaast speel ik op een gibson SG en wil ooit nog een keer een SG GT kopen maar die is bijna onvindbaar.
Ik heb die Peavey gechect op youtube en hij klint gaaf ja.. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik zo'n kleine Ronald cube heb en dat ik die distortion geniaal vind!!
ik ga zaterdag de Mesa boogie stiletto checken want ik weet bijna wel zeker dat ik mijn geluid direct uit een versterker wil gaan halen want mijn gevoel zegt mij dat dit beter klinkt.
bedankt voor je adviezen.
gr Keflar
|
|
|
|
Keflar |
|