|
Robin1992
|
Geplaatst op 08-06-2011, 12:19 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hey, Ik ben sinds gister begonnen met akoestische gitaar. Ik heb een Washburn WD-10SCE gitaar. Het probleem is dat ik met mijn linkerhand de snaren écht hard moet indrukken. Dat hebben jullie natuurlijk al allemaal gehoord, bij het E akkoord bijvoorbeeld, moet ik met mijn wijsvinger serieus op mijn hardste duwen op de snaar om er fatsoenlijk geluid uit te krijgen. Ik weet dat je hard moet duwen en dat het pijn doet - maar ik moet echt serieus op mijn hardste duwen?? En dat is maar vol te houden voor 3 seconden, dat doet het té veel pijn.
Is dit normaal of ligt dit aan de gitaar?
Dit bericht is gewijzigd op 08-06 14:18.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Gitaar beginner |
|
|
|
|
|
|
guinevere
|
Geplaatst op 10-08-2011, 14:07 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste Robin,
Dit is niet zoals het hoort; Het indrukken van de snaren hoort geen pijn te doen en je moet het langer kunnen volhouden dan drie seconden. Wat wel normaal is, is dat je vingers na een half uurtje/ uurtje spelen wat gevoelig worden. Dit komt doordat je eelt op je vingertoppen moet krijgen. Als je eenmaal genoeg hebt 'gekweekt' is de 'pijn' als je het zo wilt noemen over. Iedere beginnende gitarist, violist of cellist zal hier in het begin last van hebben. Na twee weken is het vaak helemaal over.
Weet je wat ik denk dat er aan de hand is? Jouw snaren konden wel eens te 'hoog' staan. Vandaar dat je zo hard moet drukken op de toets. Als ik je mag adviseren dan zou ik naar de winkel gaan waar je je gitaar hebt gekocht, of gewoon naar een goede muziekwinkel en daar het probleem voorleggen. Zij kunnen jou precies vertellen wat er aan de hand is en de gitaar weer in orde maken.
Groetjes van Guinevere
|
|
|
|
|
|
|
boydmeyer
|
Geplaatst op 22-09-2011, 15:31 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
ik heb dit ook gehad met mijn Stagg ovation model. De snaren lagen gewoonweg te hoog op de topkam. Ik heb met een heel dun vijltje de groeven voor de snaren iets dieper gemaakt. in de gitaar handel zijn hier ook speciale vijlsetjes te krijgen. En mocht je het niet zelf aan durven moet een goede gitaarschop dit ook voor je kunnen doen. Ik heb nu een elec. gitaar bij Jan Morrien in delft gekocht, en de gitaar is nu bij hem terug voor een gratis afstelbeurt. Dit is service zo als het hoort na aankoop van een instrument.
|
|
|
|
|
|