|
cees002
|
Geplaatst op 01-06-2011, 13:24 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo. Ik heb een akoestische 4/4 gitaar gekocht en heb nog nooit een gitaar in handen gehad. Nu ben ik bezig met een beginnerscursus, maar mijn vingers gaan overal heen behalve de goede kant. Als ik dan eindelijk de goede zetting heb klem ik twee snaren af i.p.v. ééntje en krijg mijn vingers bijna niet meer recht. Ik ben bijna 60 en weet ook wel dat dat alles te maken heeft met vingers die nog soepeler moeten worden. Wie heeft een goede tip om niet zo krampachtig te zijn. Op de plaatjes zie je allerlei voorbeelden van handen met vrij lange vingers. Ik heb nou niet zulke grote handen en ook mijn middelvinger is maar een fractie langer dan de ringvinger. Maar ja, kinderen spelen ook gewoon op een 4/4 gitaar.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
japiooo
|
Geplaatst op 21-06-2011, 18:02 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Persoonlijk vind ik dat je beter gitaar les van een goede leraar kunt krijgen dan via internet of dvd. Een leraar wijst je meteen op jou fouten en kan jou tips persoonlijk geven. En idd in het begin is het een flinke zure appel waar je doorheen moet om snel je akkoordjes te leren pakken. en dan kun je concenteren op nieuwe akkoorden en slagritmes. en zo blijf je steeds nieuwe dingen leren:P Op me 14e had ik ook ooit is zon les dvd gekocht. daar kwam ik niet ver mee omdat ik die akkoorden niet snel kon pakken en kwam er niet meer aan uit toen was ik gestopt anders speelde ik nu al jaren gitaar >.<.
|
|
|
|
|
|
|
Lespaulclassic
|
Geplaatst op 21-06-2011, 23:16 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
is niet te zeggen, dat verschilt per persoon, sommige mensen hebben veel baat bij een leraar.
anderen remt het alleen maar af, omdat je toch vaak binnen de lijnen van een leraar blijft.
dus voor jouw kan het een uitstekende keuze zijn.
maar ik weet dat het bij mij, niet het geval was, ik heb vroeger jaren les gehad, en begon pas echt op een serieus niveau te komen toen ik stopte met gitaarles.
voor de duidelijkheid, ik had echt een prima leraar, maar voor mij was het op dat moment niet meer de juiste keuze. ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn waar het nooit een juiste keuze voor is.
neem Joe Perry, die heeft volgens mij welgeteld 1 les gehad. en zo zijn er nog tal van voorbeelden te noemen.
de een is de ander niet.
|
|
|
|
Brown Sugar! |
|
|
japiooo
|
Geplaatst op 22-06-2011, 11:42 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hmm zo had ik het nog niet bekeken nee. Het remt mij ook wellis af dan wil ik aan een nummer beginnen maar dan moet ik altijd tot de volgende les wachten dus meestal zoek ik dan zelf wat op op youtube. Maar bij een leraar kan je wel aangeven van ik wil graag anders gaan lessen. ik werd gek van die slag schema's en had toen gezecht dat ik gewoon nummers wilde spelen. Dus die regeltjes kun je ook wel wat buigen :P maar ja ik zou zeggen probeer beide is en kijk wat het beste werkt
|
|
|
|
|
|