|
Linda
|
Geplaatst op 31-05-2011, 10:49 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Mijn zoon van 15 speelt gitaar. Hij vindt de banjo erg mooi klinken en zou er graag één hebben. Wij hebben gezien dat er verschillende banjo's zijn, o.a. met 5 en met 6 snaren. Zou voor hem de 6-snarige banjo het handigst zijn omdat hij al gitaar speelt? Ik neem aan dat zo'n banjo wel een typische banjo-klank heeft. Omdat hij nog vrij jong is, zou ik het liefst een tweedehands banjo hebben. Op Marktplaats bijv. staan er niet veel in mijn regio aangeboden. Iemand tips?
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Mariette
|
Geplaatst op 03-06-2011, 10:08 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Een zessnarige banjo, ik neem aan dat je dan de gitaarbanjo bedoeld? Dat is namelijk een banjo met 6 snaren die zo wordt bespeeld als een gitaar, dat is wellicht handig om dat de noten als het ware "op dezelfde plek liggen". Voor de stijlen waar de banjo zo bekend van is worden de bluegrassbanjo (5 snarig) en de tenorbanjo (4snarig) veel gebruikt, waarvan de stemming uiteraard afwijkt van een gitaar.
Ik speel zelf geen banjo, maar dit is wat een korte rondgang over internet mij leerde. Met de aanschaf kan ik je dus niet helpen.
|
|
|
|
|
|
|
japiooo
|
Geplaatst op 21-06-2011, 16:37 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik denk dat banja en gitaar een verkeerde vergelijking is. Het lijkt wellis waar op een gitaar min of meer xD maar volgens mij wordt deze wel op een andere manier bespeeld. maar kan het mis hebben. je zit zo ie zo wel met andere muziek stylen te kijken. Maar mij lijkt het ook wel wat. maar hou het wel bij me gitaar :P meer mogelijk heden. je kunt misschien is kijken of je op ebay of 2dehands.nl nog kunt vinden. Ik vrees toch dat het lastig wordt het is een nie al te vaak gekocht instrument. De vriend van mij zus heeft ook 2 grote muziek zaken maar zelden banjo's op voorraad omdat die zelden worden gekocht. Suc6 er mee groetjes
|
|
|
|
|
|