Gitaargek1995 Geplaatst op 16-05-2011, 18:34 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik wil binnenkort een nieuwe gitaar kopen. ik heb nu een ibanez rg 320 pg p1, met een ibanez (floyd rose ontwerp) tremolo. nu zat ik te kijken naar een schecter hellraiser ex.
deze heeft 81 tw/89 elementen, actieve elementen dus. nu heb ik alleen ervaring met passieve elementen. ik weet dus het verschil tussen geluid, gevoeligheid en mogelijkheden niet. ik speel voornamelijk metal, maar ik wil ook een mooi, cleaner geluid voor blues of opeth achtige dingen.
help mij alsjeblieft!

meld dit bericht aan een moderator

actieve of passieve elementen? 
Skater1593 Geplaatst op 17-05-2011, 15:50 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik zelf heb ook een Schecter en ik raad deze gitaren zowiezo aan, dus dat is al en goede keuze XD.

Maar dan idd de keuze tussen passieve en actieve pu.

Ik zelf zou gaan voor passieve pu, deze geven een veel mooiere clean sound en zijn minder heftig. Dus als je ook nog blues wil spelen etc, zou ik echt geen actieve pickups pakken.

Zelf vind ik het ook moeilijk om actieve pu mooi te laten klinken, ik vind ze te snel te heftig klinken, maar het beste kan je eigenlijk gewoon eens een andere gitaar testen met actieve pu, dan hoor je het al snel genoeg .

Laat BTW nog wel ff weten wat je keuze was & waar je je schecter gekocht hebt, want daar ben ik wel benieuwd naar.

For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass! 
Gitaargek1995 Geplaatst op 17-05-2011, 17:23 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

bedankt voor je tips. ik zal het je zeker laten horen, maar ik haal hem waarschijnlijk bij jan morien in delft. voor info en testen ga ik denk ik naar vox humana, maar volgens mij is die veel duurder.  

actieve of passieve elementen? 
Siempie666 Geplaatst op 17-05-2011, 19:02 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Ik vind actieve elementen ook niet mooi. Seymour Duncan Blackouts wel, maar daar kan je niet clean mee spelen.
Ik favo combo is de SH-6 (brug) en de SH-2 (neck). Kan je alles mee doen. Rock, metal, clean (had 'm gekozen omdat ik ook Opeth wilde spelen zonder van gitaar te wisselen).

En om maar even anders te wezen (en hopelijk niet te vervelend xD): ik vind Schecter gitaren niet genoeg kwaliteit bieden voor het geld. Daarbij komt nog dat ik het uiterlijk niet geweldig vind, dus ik zou geen Schecter kopen. Maar als je er van houd moet je het gewoon doen, natuurlijk.

Dit bericht is gewijzigd door een moderator of administrator op 17-05 19:03.

Skater1593 Geplaatst op 17-05-2011, 19:10 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Mwha, ik vind de look van mijn gitaar echt awsome XD,
maar het gaat niet om de look.

De kwaliteit van de gitaar zelf licht ook best wel hoog vind ik.
Hoger dan bij vele andere merken, het enige waar veel mensen niet tegen kunnen is dat de gitaren nogal dik zijn, dit levert een beter geluid, maar je merkt wel dat je snelheid een beetje afneemt.

Wat ik wel had bij mijn schecter was dat deze super glad was, dus bij de eerste slides zat ik regelmatig een fret of vier vijf verder dan waar ik wilde zijn, maar smaken verschillen.

Maar goed, daar ging het hier niet om .

Back to the PU,
ik vind deze PU wel goed: Duncan Designed HB-108 Detonaters

For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass!