|
Licette
|
Geplaatst op 28-07-2007, 22:34 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Dag allemaal!
het zoveelste topic over een versterker.. I know... maar toch ben ik even benieuwd naar jullie meningen. Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker, want mijn oude is écht afgeschreven
Ik ben al naar de musicstore gweest om mijn creativiteit de vrije loop te laten en ik heb daar al wel mooie tussen gezien. Maar ook onder de tweedehandse exemplaren ben ik wezen kijken en nu is mijn oog gevallen op een marshall 5010 uit 1984....
De verkoper vraagt er 175 euro voor en het mag dan wel een vintage zijn, maar toch twijfel ik enigzins..
De versterkers uit de winkel die ik aan het overwegen ben zijn de Marshall MG50DFX, Randall RG75G3, Randall RX75RE en de Fender FM65R.
Ik heb een epi LP en speel trouwens voornamelijk jazz (bv Room eleven), soul (Tower of Power :P:P), easy listening gitaarmuziek (nou ja, zo noem ik het dan : denk aan Joshua Radin) hmm, maar Joss Stone, Corinne Bailey Rae en de RHCP kunnen er ook wel in .
De versterker heb ik trouwens alleen maar nodig om te oefenen en om kleine optredens mee uit te voeren.
Mijn budget ligt tussen de 300 en 400 euro.
En andere sugesties zijn natuurlijk van harte welkom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alvast ontzettend bedankt!
Liefs!
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
Eastwood
|
Geplaatst op 11-08-2007, 11:22 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Licette,
Eigenlijk zou je een echte buizen versterker nodig hebben en dat hoeft dan niet met super veel power, maar wel 1 die goed is. Ik geef meteen toe dat er weinig aanbod is van enige kwaliteit binnen jouw budget. Ook ben ik van mening dat je NIET voor een gebruikte versterker moet gaan, of die nu met buizen is of niet! 2e Hands = 2e hands, zeker bij een muziek zaak, die ruilen van alles in en je weet gewoonweg niet wat goed is en wat meuk is.
Goed ik heb wel wat echte oplossingen, maar omdat ik nu wat laat reageer op je vraagstelling kan het zijn dat je al wat hebt aangeschaft. Laat maar ff weten hoe of wat.
Groetjes, Jaap
(zie mijn web site en overige items onder Eastwoodamps op dit forum)
http:/www.eastwoodamps.nl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eastwood
|
Geplaatst op 12-08-2007, 15:14 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoi
Willem heeft gelijk als hij stelt dat er direct dingen kapot kunnen gaan maar dat geldt volgens mij voor heel veel apparaten, dat is dus niks nieuws. Bij een goede winkel kun je dan ook direct terecht voor omruilen / garantie e.d.
En inderdaad 2e hands kan goed zijn, maar ook niet. En zeg nu zelf, als gitarist weet je ook welke winkels / adressen goed zijn en in welke winkels je niet iets (2e hands) koopt, omdat ze of zo maar iets proberen wijs te maken, of ze geven geen garantie, of ze zijn te duur, of hebben geen/slechte service enz.
Ik had het allemaal al eens opgeschreven over de kwaliteit van de hedendaagse buizen versterkers. Overigens zijn er gelukkig heel veel goed gebouwde gitaar versterkers bij, maar dan hebben we het wel over een hele andere prijsklasse, waarbij je dan ook iets goeds mag verwachten. (zoals de nieuwe Engl 640 limited series, Peavy Hi end series e.d.)
Helaas zijn de meeste op dit forum niet kapitaalkrachtig genoeg om "even" 1500 tot >> 3000 euro uit te geven voor een gitaar versterker. Dus zijn mijn adviezen / ervaringen ge-ent op het lage en midden segment. En een ieder mag daar van vinden / doen en laten, wat men wil en geheel naar eigen inzicht.
So.... I rest my case
Groeten, Jaap
Dit bericht is gewijzigd op 12-08 15:14.
|
|
|
|
|
|
|
|