Thea Geplaatst op 19-04-2011, 13:57 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik ben bezig in het boek Gitaarstarter 1 van Cees Hartog. Ik ben nu op blz. 38 en 39 aanbeland. Hier wordt de apoynado aanslag behandeld. Er wordt uitgelegd hoe de wisselslag met wijs-, middel- en ringvinger gespeeld moet worden. (vallend). Maar het is mij niet duidelijk of je ook met de duim "vallend" moet spelen. Dit zou dan inhouden dat je de volgende snaar ook raakt. En dat je soms met een vinger en de duim op dezelfde snaar terchtkomt. Hoe moet je die dan tegelijkertijd spelen? Moeten die vinger en de duim elkaar dan een beetje kruisen?

Als iemand het mij kan uitleggen, heel graag. Ik kon tot nu toe alle oefeningen in dit boek goed volgen, maar deze apayando aanslagoefeningen lukken niet. Zelfs als ik probeer met de duim tirando te spelen en met de andere vingers apoyando.

meld dit bericht aan een moderator

tomy Geplaatst op 19-04-2011, 20:14 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik denk wat jij bedoelt met steun spelen is,
hierbij bespeel je met bijvoorbeeld de duim een snaar, maar in plaats van je duim dan weg te halen, 'trek' je zohard aan de snaar dat je duim tegen de volgende snaar duwt, maar deze niet speelt.
waarschijnlijk begrijp je niets van wat ik juist zei  maar je moet eens wat speeltechnieken voor de andere vingers voor basgitaar opzoeken,
hierbij zal je wss vinden wat je nodig hebt

meld dit bericht aan een moderator

If you want to change the world, you need to start with the music