|
Marcoluten
|
Geplaatst op 22-07-2007, 17:23 |
Reageer
|
global moderator+
Verstuur privé bericht
|
Vroeger of sinds kort ben jij begonnen met gitaarspelen, je hebt een leuk gitaartje gekocht of je had een gitaar of je bent al veel verder en hebt een volle kamer met gitaren en versterkers staan.
Maar wat of wie heeft jou gedachten zover gekregen om gitaat te spelen? Ben je opgegroeit met muzikanten of was je vader, moeder, broer of zus een muzikant(e)??.. Of ben je begonnen omdat je een idool had en die jou motivatie naar boven bracht?
share it with us!
Marco Luten from; http://www.MarcoLuten.com
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
MarcoLuten.com -- the-stick.nl |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Thomas_94
|
Geplaatst op 11-01-2008, 12:53 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
heel veel liedjes die ik luisterde waren met gitaar.. daardoor besloot ik voorm ijn verjaardag een gitaar te vragen, zonder ook maar iets van gitaren af te weten. ik had toen een gitaar leraar die me bijna niks leerde, na 3 jaar ben ik daar weg gegaan en ben een jaar gestopt, ik had in de tussentijd alweer een grotere gitaar gekocht. nu zit ik net 3 maanden bij een nieuwe leraar en die is vreselijk goed Thomas Bekhuis heet ie. ik heb nu een nieuwe gitaar gekocht, een peavy (elektrisch) alleen moet ik nu nog 16 dagen wachten voordat ik hem mag bespelen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zysor
|
Geplaatst op 19-01-2008, 13:06 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik ben in feite geboren met de liefde voor muziek. M'n ouders zijn echt muziekfreaks pur sang, en ja, dan zit er weinig op dan dat je hetzelfde wordt. M'n vader vertelde me laatst dat hij ook altijd gitaar had willen spelen. Hij heeft ooit een akoestische gitaar gehad (elektrisch was in die tijd inderdaad nog vrijwel onbetaalbaar) maar heeft die toen met een vriend omgeruild tegen, jawel, een dolk (de seventies hé!) Sinds dat ik me kan herinnneren, en dat is zo ongeveer vanaf m'n negende à tiende levensjaar, bloeide mijn liefde voor gitaarmuziek op en wilde ik ook eigenlijk meteen al spelen. Ben echter door tijdgebrek of te weinig geld of een of andere niks betekenende reden pas anderhalf jaar geleden begonnen en nog steeds bloedje fanatiek!
|
|
|
|
Epiphone LP Standard VSB & VOX AD30VT XL |
|
|
explorer32
|
Geplaatst op 19-01-2008, 19:22 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
mijn motivatie om gitaar te gaan spelen komt eigenlijk van een elpee. ik ben altijd al gek geweest op muziek waar gitaar de hoofdrol speelt. groot fan geweest van KISS bijvoorbeeld maar toen ik een cassettebandje (jawel, zo oud ben ik al) van under a blood red sky hoorde was ik verkocht. ik had redelijk snell mijn eerste gitaar (een rockson, leek een beetje op een ibanez, met zo'n ijshockystick kop) dat was een tegenvaller want daar kwam geen "rock" geluid uit. even wat research gepleegd (let op, internet was er nog niet he) en tot de conclusie gekomen dat ik iets van vervorming nodig had. ik heb toen een boss turbodistortion en nog een ander pedaaltje gekocht (weet niet meer wat) dat leek er meer op!!! eigenlijk heeft dat setje een hele tijd in de hoek gestaan voor de sier waarna ik het besluit had genomen om het maar weer te verkopen (geldgebrek) na jaren van niks had ik van een collega een gitaar geleend en weer besmet met het virus. dit was rong 1989.
rond die tijd kocht ik mijn Explorer en een goedkope (500 gulden toen) gebruikte marshall amp. daar heb ik aardig wat jaren mee gedaan tot ik vorig jaar (2007) besmet raakte met het virus wat bekend staat als "GAS".
vorig jaar heb ik een flextone, een mex strat en een USA strat gekocht. ben er nu wel weer even klaar mee (hoewel, nog wat effectdingetjes... Boss GT-8 ofzo...)
ik speel nu iedere dag als ik kan (ben internationaal vrachtwagenchauffeur dus dat is wel eens lastig)
ik speel graag nummers van U2 want dat is mijn nr 1 band. Stevie Ray Vaughan is ook een held. dan heb je nog : David Gilmour (tranentrekkend mooi gitaarspel) Kurt Cobain (hoe goed kan simpel zijn) Walter Trout (wow) Joe Bonamassa enz.....
beetje lang verhaal maar ja..
|
|
|
|
Koop toch een Fender Stratocaster!!! |
|
|
Schwampz
|
Geplaatst op 08-07-2008, 23:51 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Mijn broer begon met gitaarspelen, ik dacht eerst dat dat heel erg gepriegel zou zijn me steeds de goede fretten indrukken enzo, maar na 2 weken had ik ook zo'n gitaar gehaald, van 50 euro ofzo, die me echt helemaal niet beviel, toen heb ik later een Fender strat gekocht, en heb nu ook een Ibanez rgr321ex, sindsdien speel ik elke dag zo lang mogelijk :P kan maar tot acht uur doordeweeks, mn buurjongetje slaapt vlak naast mijn kamer, en dat zijn van die kakburen waarbij de kinderen fucking vroeg naar bed moeten.
Gr. Edwin
|
|
|
|
|
|
|
zunnepitte
|
Geplaatst op 10-10-2008, 16:32 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
ik heb gitaar muziek altijd al mooi gevonden. het begon een beetje bij sum 41 en dat soort zooi (ik vind het nu verschrikkelijk, ik keek toen nog niet veel verder)
een vriend van mij kocht guitar hero 2 voor de xbox 360 en we waren verslaafd aan dat spel, dus wij op internet kijken naar echte gitaren. na een tijd heb ik een beginnerssetje gekocht en ben wat gaan oefenen. nu na 6 maanden en een nieuwe gitaar en amp verder ben ik fanatieker dan ooit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|