|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Skater1593
|
Geplaatst op 09-04-2011, 16:20 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Aha, dat zijn dus gewoon 3 single coils.
Dat afstellen is niet zo heel moeilijk.
Je zet je switch helemaal naar achter (onderste stand). Dat betekend dat de je achterste pick up is geselecteerd dus die vangt als enige signaal op.
Vervolgens sla je dus je hoge e-snaar aan en je draait je pick up omlaag/ omhoog. Totdat je vindt dat hij goed klinkt, let wel op dat ook je b-snaar nog hard genoeg klinkt.
Vervolgens zet je hem op de middelste stand, dat is dat alleen je middelste pick-up geselecteerd is en je doet hetzelfde.
En vervolgens op de bovenste stand dus dat alleen je neck pu geselecteerd is en je doet weer hetzelfde .
Suc6 ermee.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass! |
|
|
Skater1593
|
Geplaatst op 09-04-2011, 16:22 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Wat ik me nu ook bedenk is dat je het ook op een andere manier kan oplossen.
Houd je gitaar eens horizontaal en kijk dan is naar de hoogte van je hoge e-snaar ten opzichte van de andere snaren, zit daar soms een verschil in?
Anders kan je je hoge e-snaar wat hoger zetten zodat deze weer gelijk staat met je andere snaren en dat kan ook het probleem verhelpen.
En dan weet ik waarschijnlijk ook wel de verklaring als dat zo is. Je hebt waarschijnlijk je snaren vervangen en dan durven die dingetjes wel eens te gaan schuiven/draaien en dan kan de hoogte anders zijn.
Laat nog ff weten wat het was 
|
|
|
|
|
|
|
|
Skater1593
|
Geplaatst op 09-04-2011, 16:39 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
dat bedoelde is (srry)
hij ligt lager...
Ehm, ik zal het ff proberen uit te leggen in dummie taal XD
Bij je brug (het einde, waar je snaren je body in lopen) daar zitten je zadeltjes. Dat zijn die dingen waar je snaar op rust voordat ze de gitaar in gaan. Aan de voorkant van zo'n zadeltje zie je je 2 kleine gaatjes zitten, daar past als het goed is een kleine inbus sleutel in (meestal heb je die er bij gekregen). Die stop je dus in zo'n gaatje en dan draai je hem met de klok mee, als het goed is komt dan je zadeltje aan een kant omhoog. Vervolgens doe je dat ook met het andere gaatje aan de andere kant van je zadeltje.
maar draai niet die ene meteen heel hoog, maar doe beide kanten geleidelijk totdat je snaar weer gelijk staat met je andere snaren.
|
|
|
|
|