Digitaar Geplaatst op 08-04-2011, 14:45 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Als echte fan van Brian May, kon ik de aanschaf van dit pedaal niet uitstellen. Er zitten prachtige effecten op, waaronder een 2-voudig delay. Als ik hem aansluit tussen mijn red special en fender versterker, dan klinkt het prachtig (mijn mening).
Er is echter één minpunt aan dit pedaal:
hij werkt met een [hiel]/[tenen] (engels: heel/toe) constructie Je kan hem dus met je hiel (naar achteren) of met je tenen (naar voren) bedienen en dat gaat bijzonder zwaar.
Ik moet er bijna met mijn volle gewicht (ca. 90 KG) op gaan staan om hem in/uit te schakelen. Terugbrengen kan niet meer en volgens tips op diverse fora kun je met een inbussleuteltje instellen, maar zelfs als ik hem helemaal los draai gaat het nog zwaar. Soms staat het pedaal bij mij wel eens op de kast en wil ik hem eigenljik met mijn handen bedienen. Forget it, gaat veel te zwaar. Heeft iemand een soortgelijke ervaring? Ik kan mij niet voorstellen dat dit normaal is. Digitech zelf reageert niet en de winkel waar ik hem gekocht heb heeft geen ander exemplaar zodat ik hem kan vergelijken. Ik heb nu maar een aan/uit schakelaar er naast staan waarmee ik de stroom in- uitschakel, maar dat is zeer ongewenst.

Groetjes van Mart  

meld dit bericht aan een moderator