Digitaar Geplaatst op 08-04-2011, 08:07 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo,

ik ben nieuw en wil mij even voorstellen. Mijn naam is Mart en ik ben 48 jaar.
10 jaar geleden begonnen met gitaarspelen. Heel lang geleden (1974) een stukje spaans brandhout gekocht en mijzelf wat akkoorden geleerd, omdat ik niet naar de muziekschool mocht. Lopen rommelen tot mijn 15de, waarna ik niet meer verder kwam. Gitaar in de hoek gezet, welke al die tijd daar stof heeft staan vangen.
Toen ik 38 werd heb ik deze gitaar weggegooid en een nieuwe, semi akoustische gekocht en een cursus "blues" gevolgd. Na 6 lessen kon je blues spelen. Deze Ridgewood (geen hoogstaande kwaliteit, maar ook niet slecht) heb ik nog steeds.
Inmiddels geef ik gitaarles aan volwassen, absolute beginners. Naast de Ridgewood heb ik een Red Special van Burns, een Celebrity van Ovation en een
zogenaamd "spaans modelletje" van merk onbekend. Al mijn gitaren kan ik aansluiten op mijn Fender versterker (blues de ville),  waarvan zowel het geluid als de temperatuur lekker warm is. Voor effecten gebruik ik het "Brian May" pedaal van Digitech, waarmee ik eigenlijk al aangeef wie mijn grote idool is. Ik ben een beetje blijven hangen in de sixties/seventies, hoewel ik moet toegeven dat ik de laatste jaren bands als "Bullet for my valentine" ook wel kan waarderen.

Groetjes van Mart

meld dit bericht aan een moderator