Elphuaa Geplaatst op 21-02-2011, 15:46 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het onvermijdelijke is gebeurd, de hoogste snaar (C in dit geval) is geknapt. Nu had ik er de snaren uit de fabriek op zitten, dus ik weet niet hoe dik ze zijn. Nu moet ik natuurlijk nieuwe snaren hebben, maar ik denk niet dat ik normale snaren 2 tonen lager kan laten staan. Kan iemand mij dus adviseren over de dikte van de nieuwe snaren die ik erop moet/kan zetten?

meld dit bericht aan een moderator

Rock-boy92 Geplaatst op 21-02-2011, 23:33 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hey,

Ik zou je .11 aanraden. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar onder andere mijn broer en andere gitaristen die ik ken die in drop C spelen, gebruiken .11.

En je kan natuurlijk ook bij je muziekwinkel advies vragen over welke snaren je het best kan gebruiken.

Greetz,
Brandon

merwin Geplaatst op 22-02-2011, 19:48 Reageer
user icon
moderator
Verstuur privé bericht

.11 zijn redelijk zware snaren, maar geven wel de mooiste toon. het is maar wat je zelf het liefste hebt. In principe kun je elke snaardikte 2 tonen lager tunen. ( als je gitaar een tremelo brug heeft moet je even kijken of de burg niet te hoog of te laag ligt nadat je er nieuwe snaren hebt opgezet).

Elphuaa Geplaatst op 23-02-2011, 20:11 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ok, dus als ik .11 gebruik, kom ik wel goed weg? Bedankt voor de antwoorden.

merwin Geplaatst op 23-02-2011, 20:35 Reageer
user icon
moderator
Verstuur privé bericht

.11 kan prima!

basr Geplaatst op 24-02-2011, 17:15 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

voor drop c moet je niet dunner nemen dan 0.11: je snaren staan lager gestemd dus hangen losser, om die spanning te compenseren moet je daarom wat dikkere snaren nemen dan normaal

volgens mij was het zo dat je voor dezelfde spanning bij elke halve stap die je naar beneden stemt een dikker snarensetje moest nemen: bijv: 0.10 voor E, 0.11 voor D#, 0.12 voor D, etc

dus niet te dun nemen

###############################################################################