remcotjuh Geplaatst op 15-02-2011, 19:02 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Heeyhey gitaar-enthousiasten

Ik heb een beetje rare vraag,... en ik voel me echt supernoob dat ik 'm ga stellen-

Hoe hoog hebben jullie je elektrische gitaar ongeveer hangen (aan schouderband)    
Ik loop al tijdje te ouwehoeren zodat hij lekker hangt, maar ik krijg 't maar niet helemaaal goed-

Alvastt bedanktt &zo

meld dit bericht aan een moderator

Have a rocking day~! 
Siempie666 Geplaatst op 15-02-2011, 19:06 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Dat is bij iedereen anders
Maar er zijn wel "regels", zoals gitaar hoog hangen = sneller/makkelijker spelen en gitaar laag hangen = comfortabeler/ziet er beter uit.

Ik heb mijn gitaren niet zo hoog hangen, maar ook niet dat lage 'punkgedoe'. Heel hoog vind ik gewoon niet lekker, maar ik snap wel wat men bedoeld met sneller spelen, maar daar ga ik over het algemeen gewoon voor zitten (ik speel niet veel staand, eigenlijk alleen tijdens jammen/optreden). Te laag vind ik ook rottig spelen, dat voelt net als een afgezakte broek imo.

Lespaulclassic Geplaatst op 16-02-2011, 00:03 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

zo laag mogelijk:P

had eigenlijk het plan om binnenkort een langere strap te kopen,

speelt veel relaxter

en ik ben toch niet zo'n heel technisch wonder dat ik supersnel wil spelen ofzo.

en als ik dat wel een keer wil dan ga ik er wel bij zitten.

Brown Sugar! 
tomy Geplaatst op 20-02-2011, 20:31 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

zoals Siempie666 al zei, zijn er hier niet echt regels voor, maar het is wel belangrijk dat je een belangrijke houding hebt (rechte schouders en rechte rug), je kan hiermee lachen, maar mijn leraar heeft hierdoor levenslang problemen met zijn rug.
Ik draag mijn elektrische redelijk hoog, maar hij plakt niet tegen mijn borst, pakt zo rond mijn navel ongeveer. Maar bij akoestische veel lager, omdat ie ook veel minder weegt.

If you want to change the world, you need to start with the music 
Eeric Geplaatst op 21-02-2011, 16:50 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hey
Ik heb mijn gitaar altijd vrij laag hangen.
Ik vind dat er beter uitzien
Je raakt er vanzelf aan gewend of je hem nou hoog of laag hangt.

merwin Geplaatst op 22-02-2011, 19:58 Reageer
user icon
moderator
Verstuur privé bericht

Ik speel altijd liever zittend. Bij optredens hangt mijn gitaar vaak wat lager omdat dat natuurlijk veel stoerder lijkt.