|
|
|
Mojo_filter
|
Geplaatst op 16-07-2007, 00:24 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
joe,
dit heb ik me ook al afgevraagd... ik speel zelf zowel elektrisch als klassiek en mijn eerste leraar klassiek zei dat het belangrijk is je duim achter je hals te houden. Deze leraar heeft in het lemmensinstituut ( vrij hoge muziekschool in belgie ) gestudeerd en heeft dus wel enige ervaring. Mijn huidige gitaarlerares zegt dat dit eigelijk niet zo belangrijk is. Zij speelt al heel haar leven en kent er dus ook wel iets van 
volgens mij speel je best zoals het je uitkomt !
keep on rockin' dude ciao willem
http://www.themojofilters.be
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
gertp
|
Geplaatst op 26-08-2007, 16:15 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
als je akoorden speelt is het meestal het beste dat je duim op de hals ligt om hem tegen de bovenste snaar te kunnen leggen als deze gedempt moet worden. in de andere gevallen is het beter je duim erachter te houden, omdat dit het berijk van je andere vingers vergroot, en dat vergemakkelijkt het spelen van solo's en dergelijken
|
|
|
|
www.guitarpedia.net - the guitar-knowledge at your fingertips |
|
|
|
|
blackmore
|
Geplaatst op 09-10-2007, 21:00 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
ik speel al meer dan 33jaar gitaar,Heb ook klassieke opleiding gehad. klassieke en electrisch gitaar zijn 2 totaal verschillende instrumenten en worden in een verschillende houding bespeeld.Hals van een klassieke git.is breder en snaren hebben een hoger actie,voor een zuivere klank speel je met je toppen van je vingers.Om het kort samen te vatten:met je duim achter je hals spelen is nooit verkeerd,je kan verder reiken,Ik speel zelfs bijna altijd zonder plectrum op mijn electrisch gitaar.Klassieke opleiding is de beste basis en de juiste...(maar voor sommige technieken op elecr.git.mag je duim zichtbaar worden,het moet niet!IHeb een zeer goed gecontroleerde en zuivere techniek op mijn electrisch gitaar door mijn klassieke achtergrond.Een klassiek opgeleid gitarist kan een electrisch git. bespelen ,andersom niet!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|