|
Edsg
|
Geplaatst op 08-02-2011, 16:22 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo allemaal,
Een aantal weken heb ik op mijn SG een nieuwe topkam (Graphtech) laten zetten, en de gitaar ook bij dezelfde persoon af laten stellen. De gitaar was toen helemaal perfect in orde, de man die dit doet is dan ook een échte vakman die al zo'n 30 jaar lang gitaren bouwt, repareert en afstelt. Alles klopte helemaal, totdat ik een aantal dagen geleden mijn snaren heb vervangen. Van de afstelling van de D snaar klopt geen hout meer, om een een of andere reden. De 12e fret op de D snaar zit meer richting Es dan richting D. Bij de andere snaren is de afstelling nog gewoon perfect in orde. Ik heb gecontroleerd of de snaar wel goed in de gleuf lag bij de brug en de topkam, en dat was inderdaad het geval. Heeft iemand enig idee hoe dit gekomen kan zijn? Trouwens, als je ooit iets aan je gitaar wil laten doen, is Piët Guitars in Arnhem een aanrader. En nee, ik heb er geen aandelen in of belang erbij dat je daarheen gaat 
Met vriendelijke groet,
Edwin
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
Lespaulclassic
|
Geplaatst op 23-02-2011, 20:55 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
probleem is waarschijnlijk intonatie,
probeer je hele gitaar maar eens een halve toon lager te stemmen, dan moet dat ook problemen opleveren.
Op een SG zit een tune o matic bridge, daar zitten schroefjes in, die kan je iets bijstellen,
dus snaar op de juiste toon stemmen, en dan harmonic op de 12e frett pakken, en aan het schroefje draaien tot ie klopt.
dat is het enige wat ik zo snel kan bedenken.
succes
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Brown Sugar! |
|