|
basr
|
Geplaatst op 06-02-2011, 18:02 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Het lijkt me wel wat om twee bas snaren op me gitaar hebben. Dit vind ik wel een mooie: alleen een beetje duur en ik kan geen goedkopere alternatieve vinden.
Zelf maken lijkt me een beetje lastig met bas pickups en gitaar pickups op een instrument. Ook weet ik niet of een gitaar bassnaren kan houden door het verschil en lengte en spanning of andersom een bas met gitaarsnaren.
Ook is een 7 of 8 snarige gitaar een optie. Alleen jammer dat ze stock allemaal met actieve of high output pickups komen en dat de snaren niet zo laag zijn als een bas.
Eigenlijk zou ik wel mijn E en mijn A snaar op mijn Les Paul willen vervangen door bassnaren en een octaaf lager stemmen, maar volgens mij is dit ook niet echt realiseerbaar: ten eerste moet de nek dat houden, ten tweede moeten er baspickups en nog een output jack op mijn gitaar komen.
Nog tips?
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
############################################################################### |
|
|
|
|
|
|
|
|
Siempie666
|
Geplaatst op 12-02-2011, 19:41 |
Reageer
|
global moderator+
Verstuur privé bericht
|
Weet je zeker dat je aparte pick ups nodig hebt? Of is dat alleen voor het beter geluid? Want het moet op te pikken zijn, toch? Ken ook een aantal basgitaren met pick ups die eruit zien als een gitaarhumbucker (ook zelfde grootte), maar dat waren wel echt bass pick ups, dus wss is er toch wat anders.
Is je LP een Gibson? Anders zou ik het wel proberen als gewone pick ups er mee werken. Je stemt hem immers ook nog eens een octaaf omlaag, dus ik verwacht niet dat er heel veel spanning bij komt.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|