dollexdaan Geplaatst op 23-01-2011, 17:57 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik zit er aan te denken om een ukulele te kopen. Het leek me wel leuk om er bij te hebben en niet moeilijk om te spelen. Maar ik heb echt geen verstand van ukelele's, weet iemand misschien welk merk en vanaf welke prijs ze van goede kwaliteit zijn?

meld dit bericht aan een moderator

japiooo Geplaatst op 22-06-2011, 11:46 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik weet dat ze in de winkel van mijn zus maaar iets van 30 euro ofzo zijn.
maar het geluid van een ukele is geloof ik bijna het zelfde als een gitaar met een capo. want een capo maakt als het ware je gitaar ook korter. kwa geluid dan.
maar heb me er niet zo in verdiept:P een echt goed merk zal natuurlijk wel veel duurder zijn:P

Siempie666 Geplaatst op 23-06-2011, 13:25 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Van echte kwaliteit zou ik ook niet weten, maar ik zou gewoon voor zo'n een van 30 euro gaan. Heb ik ook gedaan en ik heb er af en toe nog steeds plezier van :P

mauricee96 Geplaatst op 31-07-2011, 22:48 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Lijkt me dat je het als een soort hebben dingetje wilt. Als ik jou was zou ik er niet teveel aan uitgeven en is 30 euro zat ;p

guinevere Geplaatst op 09-09-2011, 13:18 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 23-01-2011, 17:57 dollexdaan schreef:
Ik zit er aan te denken om een ukulele te kopen. Het leek me wel leuk om er bij te hebben en niet moeilijk om te spelen. Maar ik heb echt geen verstand van ukelele's, weet iemand misschien welk merk en vanaf welke prijs ze van goede kwaliteit zijn?

Een ukelele is inderdaad leuk om erbij te hebben. Ik heb er eind vorig jaar een gekocht bij de Lidl voor twintig euro en daar zat ook nog een hoes, boekje, cd en plectrum bij. Het is een prima instrument dat zich goed laat stemmen en de klank is ook prima en dat voor maar twintig euro!
Het zou mij niets verbazen als de Lidl deze in de decembermaand weer in de aanbieding heeft.
In de muziekwinkels zijn ze inderdaad te koop voor rond de dertig/veertig euro, maar ze zullen er ongetwijfeld duurder tot veel duurder zijn maar dat is met alle instrumenten het geval.  
Maar ik ben erg tevreden met mijn ukeleleset van twintig euro!

Groetjes van Guinevere.

guitarfred Geplaatst op 13-09-2011, 08:21 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 22-06-2011, 11:46 japiooo schreef:
Ik weet dat ze in de winkel van mijn zus maaar iets van 30 euro ofzo zijn.
maar het geluid van een ukele is geloof ik bijna het zelfde als een gitaar met een capo. want een capo maakt als het ware je gitaar ook korter. kwa geluid dan.
maar heb me er niet zo in verdiept:P een echt goed merk zal natuurlijk wel veel duurder zijn:P

dat is niet helemaal waar, een ukelele is namelijk gestemd als een viool.
Ik heb er zelf eentje van rond de 70 euro. Een hele mooie!
heb er veel plezier van

wat zit je nou te dromen man, ga gitaar spelen 
guinevere Geplaatst op 16-09-2011, 09:12 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

'een ukelele is gestemd als een viool'

Dit is niet waar.

De stemming van de ukelele is , van boven naar beneden; A, D, Fis, B.
De toonhoogte van de A is gelijk als de toonhoogte van de A op de G-snaar van de gitaar.
De toonhoogte van de D is gelijk als de toonhoogte van de D- snaar van de gitaar, de Fis is gelijk aan de Fis op de D-snaar van de gitaar en de B is gelijk aan de B-snaar van de gitaar.

De stemming van de viool is G, D, A, E. anders dan bij de ukelele loopt deze stemming net als bij de gitaar van laag naar hoog. Zo is de toonhoogte van de G-snaar gelijk aan de toonhoogte van de G op de E-snaar (6e snaar).
De D-snaar op de viool is gelijk aan die op de gitaar en de A-snaar is gelijk aan de A op de G-snaar (3e snaar).  De E-snaar op de viool is weer gelijk aan de E-snaar (1e snaar ) op de gitaar.

Groetjes van Guinevere

Gerpeper Geplaatst op 21-03-2012, 12:32 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

We hebben een kenner in da house.  
Alleraardigst dat je het even goed verduidelijkte!
Dank je wel.