|
|
|
|
|
|
|
Eastwood
|
Geplaatst op 11-01-2011, 15:10 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoi, ik heb ook ff geluisterd. 1- Speakers kunnen niet uit zich zelf gaan kraken / ruis geven, dus het ligt niet aan je speakers.
2- Het lijkt mij toch een buis in de voor trap, als dan niet in combinatie met een lekkende condensator e/o weerstand.
3- Doe eens de klop en luister methode. Neem een ge-isoleerde kleine schroevendraaier, of een balpen of zo, tik daarmee tegen de buizen, als de versterker aan staat, een beetje op volume, zonder gitaar / effecten enz. aangesloten. - Herhaal dat ook in de lead stand, met / en zonder reverb. - Begin bij de kleinste buizen en werk je weg zo naar voren naar de eindbuizen. - als je bijvoorbeeld tikt op buisje 4 in de voortrap en die herrie begint toe te nemen, dan heb je al een buis in het vizier die voor vervanging in aanraking komt.
4- Dat je buizen zijn vervangen een poosje terug, zegt helemaal niets. En al helemaal niet als die "nieuwe buizen" van bedenkelijk merk / kwaliteit zijn. Check dus ook maar eens welke merk er op die buizen staan.
5- Natuurlijk is het zo dat als je de versterker vaak gebruikt / meeneemt om te spelen, dat slijtage van onderdelen, buizen en inwendige materialen er bij hoort.
6- Zie verder mijn publicaties over versterkers, zoals versterker een verhaal apart, of reparatie tips waar ook tips in staan over hoe een storing opsporen enz. Kijk maar verder onder Eastwood op dit forum / of mijn site.
Anyways; Suc 6 er mee, maar vooral voor een ieder een heel gezond 2011 ( en dat we weer heel veel inspiratieve muziek mogen produceren....toch...?
Greetz & Lator, Jaap
http://www.eastwoodamps.nl
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|