|
Elphuaa
|
Geplaatst op 03-01-2011, 18:22 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Na 2 nieuwe gitaren heb ik het idee, zeker voor mijn metalgitaar, dat mijn versterker (marshall AVT 50) het geluid van de gitaren geen goed doet. Omdat ik vind dat ik met m'n fender nog wel even vooruit kan, maar met de dean niet op deze marshall heb ik besloten over een tijd een nieuwe (metal) amp te kopen. Bij gebrek aan ruimte kies ik voor een head (vat je 'm? een metalhead..? ). Nu heb ik een vraag. Kan ik de head aansluiten op de marshall (die een combo is) zodat ie als cabinet gaat functioneren? Of is dit alleen al af te raden vanwege het feit dat de marshall de high-gain van een metalamp niet aan zou kunnen?
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Michielg
|
Geplaatst op 08-01-2011, 09:59 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Helaas niet. Bij een Head moet je altijd een Cabinet hebben. DIe kun je niet aansluiten op je combo. Maar als je metal wilt spelen zou ik gewoon een Overdrive pedaal kopen of distortion pedaal.
en zet je marshall op een leuk gain stand. En zet de pedaal dan tegelijk aan.
Kijk dan nog maar eens of je wel een head wilt. Scheelt je onnodig geld uitgave's
Maar als je een echte metal amp wit hebben. Ik heb nog een Line 6 HD 147 staan. (400 euro)
|
|
|
|
|
|
|
Elphuaa
|
Geplaatst op 08-01-2011, 17:32 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik heb al een aantal overdrive/distortion pedalen, maar het geluid dat de marshall voortbrengt vind ik niet goed. Vergeleken met de mesa boogie van een kennis (ja ik weet het, dat is dan weer het andere uiterste) brengt de marshall het geluid van mijn fender naar beneden, en al helemaal van mijn dean (<- metalgitaar), of de pedalen nou uit of aan staan. Het is trouwens ook (gebleken uit mijn ervaringen) geen goed idee om gain op mijn versterker hoog te zetten en ook nog eens mijn peda(a)l(en) aan. Dan valt het overdrive geldeelte soms weg, en het klinkt voor geen meter. Of ik nou wel of geen cabinet nodig heb, een andere metalversterker komt er zoiezo. Ik denk dat ik dan een cabinet koop en uiteindelijk 2 verschillende heads. Dit is toch wel mogelijk?
|
|
|
|
|
|
|
|