metalmilitia Geplaatst op 06-12-2010, 16:34 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over de EQ van Dunlop.
Het zit zo;
Ik heb een Dean from Hell met de bill lawrence pickup, een VOX valvetronic vt30 , en sinds eergisteren een Dime distortion.  
Ik ben een beetje op zoek naar een goede toon die in de buurt komt van die van Dimebag.
Ik heb dus de Dime distortion gekocht, en ben er erg tevreden mee. maar nog niet helemaal, ik vind namelijk dat het geluid wat 'oppervlakkig' klinkt, ik weet niet helemaal hoe ik dit moet uitleggen, maar ik vind dat er weinig diepte in zit. Qua distortion zit ik dus goed, maar ik wil nog iets aan die 'diepte' doen.  
Hiervoor lijkt mij een EQ geschikt, na wat demo's te hebben bekeken,
Ik zag dat Dimebag ook een MXR 6-band EQ in z'n rig had, en aangezien het mij een goed pedaal lijkt en hij ook betaalbaar is denk ik dat het wat voor mij is.

Denken jullie dat mijn geluid door dit pedaal meer in de buurt kan komen bij dat van Dime, en kan ik hiermee de diepte/warmte wat meer krijgen? Iemand ervaring met dit ding?

meld dit bericht aan een moderator

Metal up your asses! 
basr Geplaatst op 06-12-2010, 18:10 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

misschien kan het werken,( ik heb nog nooit externen eq's gebruikt), maar ik zou het wel testen voordat je hem koopt, want misschien licht het wel aan je versterker/speakers

############################################################################### 
Siempie666 Geplaatst op 06-12-2010, 18:26 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Ik denk dat je idd een EQ nodig hebt. Is heel belangrijk voor diepte bij distortion. Kan je ook terug naar 1 humbucker, want anders heb je vaak 2 humbuckers nodig om het geluid vol genoeg te krijgen.

jgd Geplaatst op 11-05-2011, 06:32 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

oudere post maar toch (neem aan dat je in je zoektocht naar een cool geluid ten alle tijden geinteresseerd blijft in tips):

het is zeker een mooi effect, ik heb hem ook.
maar hoe wil je hem gaan gebruiken?
als je hem na je ovedrive zet, en dr een hoop bas bij gaat schuiven en mids weg gaat draaien etc, kom je nergens.........
en ZEKER niet dichter bij Dime's geluid.

PM me anders maar eens als je wat tips wil van een oude metal opa  

Dit bericht is gewijzigd op 11-05 06:36.

Grindpad - winners Metal Battle 2010