Anouk Geplaatst op 30-11-2010, 20:51 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi iedereen,

Ik zag al dat er zat topics waren over nieuwe gitaren maar kon mijn vraag er niet echt tussen vinden dus ik hoop toch wat hulp te krijgen.
Ik speel nu op een zeer kromme, 40 jaar oude, 7/8 signorita gitaar en wil nu toch een keertje overstappen naar een echte gitaar. Alleen speel ik nog maar een paar maanden en weet ik dus not niet zo goed waar ik naar opzoek ben.
Met mijn gitaar docent heb ik twee betaalbare gitaren gevonden die mooi klinken bij de muziekwinkel in de buurt.
Een Martinez en een Juan Salvador. De eerste met een wat heldere klank en een wat gemakkelijker spel dan de tweede, die een wat doffer maar rondere klank gaf.

Ik ben vooral geïnteresseerd in het spelen van Spaans en klassiek maar wil er ook wel lekker  op kunnen spelen voor de wat populairdere dingen.

Waar moet ik nou vooral op letten als ik weer ga kijken/luisteren/spelen en wat is nou echt iets waarvan gezegd word dat het beslissend is?

Ik hoop dat ik het een beetje heb kunnen uitleggen en dat jullie het dus ook een beetje begrijpen...

Groetjes,

Anouk

meld dit bericht aan een moderator

Dickusiv Geplaatst op 30-11-2010, 23:04 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi,

Waarschijnlijk krijg je nou van iedereen te horen dat je voor pop een staalsnarige gitaar nodig hebt, maar ik heb zelf ook 2 jaar lang alleen een Spaanse gitaar gehad, en kon hier ook prima pop op spelen. Zeker als het niet je main priority is, en het puur is voor eigen vermaak zou ik gewoon voor een klassieke gitaar gaan. Andersom is het precies zo hoor, een hoop klassieke dingen kun je ook prima op een western spelen, het klinkt dan alleen niet als het origineel.

Wat betreft de gitaren die je noemt, daar heb ik zelf geen ervaring mee. Zelf heb ik als klassieke gitaar een Esteve, een 3E dacht ik zo uit mijn hoofd, en die bevalt me prima.

Succes ermee!

meld dit bericht aan een moderator